ما را حمایت کنید
 
سیبادو

هنگامی که بدون Safely Remove کردن کول دیسک تان آن را جدا می کنید، ویندوز عصبانی شده و پیغام های خطایی را نشان می دهد. اما چرا هنوز این مساله اینقدر مهم است؟ اگر هیچ گاه فلشهای یو اس بی و هارد دیسک های USB مان را safely Eject نکنیم، چه اتفاقی برای دستگاه های مان خواهد افتاد؟

بگذارید اینگونه بگوییم: اغلب اوقات که عجله داریم، کول دیسک یا هاردمان را بدون اینکه روی آیکون safely remove کلیک کنیم و مراحل لازم را پشت سر بگذاریم، از کامپیوتر جدا می کنیم. و خوشبختانه کم پیش آمده که با مشکلی روبرو شویم.
واقعا چه دلایلی پشت کلیک روی آیکون safely remove نهفته است؟ و آیا ممکن است زمانی به دلیل رفتار نامناسب، اطلاعات روی کول دیسک مان پاک شوند؟
و پاسخ:

بله هر اتفاقی ممکن است، و این بیشتر بستگی به این دارد که آیا هنگام جدا کردنش، کامپیوتر در حال خواندن و نوشتن اطلاعات روی این ابزارها است یا خیر؟
هنگامی که درایو یو اس بی را به کامپیوتر وصل می کنید، اجازه خواندن و نوشتن بدون محدودیت داده ها را از روی آن می دهید که برخی از آنها هم کش می شوند.
کش شدن اطلاعات باعث می شود داده ها بی درنگ روی درایو یو اس بی نوشته نشوند. بلکه ابتدا روی رم کامپیوتر نگهداری شده و سپس به محل اصلی منتقل می شوند. حال اگر هنگامی که هنوز فایلها به کول دیسک منقل نشده اند یا اینکه در حال نوشته شدن روی آن هستند، به صورت ناگهانی درایو را جدا کنید؛ آنگاه ممکن است نتیجه کار فایل های ناقص باشد.
به هر حال ویندوز به صورت خودکار کش را برای ابزارهای USB غیرفعال می کند، مگر اینکه شما خودتان آن را فعال کرده باشید. لذا در صورت غیر فعال بودن کش می توان گفت اگر در حال خواندن و نوشتن روی کول دیسک نیستید، جدا کردن آن بدون Safely Remove هم تقریبا بدون خطر است.
البته استفاده از آیکون Safely Remove Hardware نیز یک سطح امنیتی اضافی برای جلوگیری از نابودی اطلاعات تان است.
اگر به گونه ای عمل کنیم که فایلها به درستی بسته شوند، می تواند باعث حفظ اطلاعات، اشاره گرها و شاخصهای اندازه فایل شود. هنگام نوشتن اطلاعات درون دیسک، کامپیوتر همیشه بافر را خالی نمی کند و تنها بخشی از داده ها نوشته می شوند. استفاده از رویه صحیح جداسازی می تواند باعث اطمینان از این موضوع شود که اطلاعات و اشاره گرها در وضعیت مناسبی قرار دارند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ شنبه 27 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو