سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو
در برنامه های صدای آمریکا، اگر کارشناسان از این شبکه یا منافقین، کوچک ترین انتقادی را مطرح کند، به راحتی حذف می شوند؛ اما کارشناسی که از اعضای گروهک منافقین است با وجود توهین های مکررش به ملت ایران همچنان عضو ثابت کارشناسی در voa است.
ظریف، صدای آمریکا را به هم ریخت
 

عرش نیوز ؛
برنامه های یک طرفه و همراه با فحاشی صدای آمریکا(voa)، صدای کارشناس این شبکه را هم درآورد.

در برنامه صفحه آخر این شبکه، که به دلیل مذاکرات وزیر خارجه ایران با وزیر خارجه آمریکا، به آقای “محمد جواد ظریف” اختصاص داشت، مجری و یکی از کارشناسان برنامه که عضو سازمان منافقین است، طبق روال برنامه های این شبکه، حملات شدیدی را علیه ظریف و جمهوری اسلامی داشتند. حملات آن ها به قدری شدید بود که یکی از کارشناسان صراحتا و کارشناس دیگر تلویحا علیه آن موضع گرفتند.

مهدی فلاحتی که معمولا نقش مجری گری بیشتر برنامه های voa را برعهده دارد، در مقدمه سخنانش گفت: «کمال و صادق خرازی و محمد جواد ظریف به تیم نیویورکی ها مشهورند. منظور از این اصطلاح، آن است که این آقایان در دوره رفسنجانی سعی کردند مناسبات دیپلماتیک با آمریکا را یاد بگیرد و با رسانه ها و لابی های ایران در آمریکا ارتباط برقرار کند و با چگونگی کار کردن با رسانه های آمریکا آشنا شود. ظریف الان دارد مشی نیویورکی ها را پیش می برد؛ یعنی تنها روشش را تغییر داده است.»

وی در ادامه از این که ظریف و روحانی برای نظام جمهوری اسلامی فعالیت می کنند، به شدت انتقاد کرد و آن ها را متهم به “فریب” دادن غرب کرد. فلاحتی درباره حجت الاسلام روحانی نیز گفت: «قبل از شروع بحث یک نکته ای را بگویم. آقای روحانی همیشه از مسؤولان حکومتی بوده که شعارش دشمنی با شیطان کوچک و بزرگ بوده است. آقای روحانی شعار “مرگ بر آمریکا” را عامل وحدت جناح های مختلف نظام می دانست و شاید همچنان هم بداند. آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی اش گفت که هدف از مذاکرات هسته ای در دوره خودش، خریدن وقت بوده؛ یعنی به اسم دیپلماسی خدعه کردند.»

میهمانان صدای آمریکا، حسن داعی، علیرضا نامور حقیقی و آرام حسامی بودند.

آرام حسامی در جواب به این سؤال که “آیا ظریف فرد مناسبی یرای مذاکره با آمریکاست یا او را آورده اند که خدعه کنند و زمان بخرند و دستورات رهبر را پیش ببرند؟” تصریح کرد: «هر شخصی در هر کشوری باید به دستورات مافوق خود عمل کند؛ یعنی ابزار است. کلیدی ترین شخص در هیأت دولت وزیر خارجه است. ایشان که نمی تواند چیزی جز سیاست های رهبر و آقای روحانی را اعمال کند.»

حسن داعی پای ثابت کارشناسی صدای آمریکا، میهمان دیگر برنامه بود. وی از اعضای منافقین است که با ژست کارشناسی برای این گروهک تبلیغ می کند. جالب آن جاست که از وی در هر برنامه ای با یک عنوان نام برده می شود؛ این بار او را با عنوان “پژوهشگر مناسبات ایران و آمریکا” معرفی کردند.

حسن داعی در ادامه برنامه، گفت: «خود ظریف نقش زیادی در فریب جامعه بین المللی داشته است. جمهوری اسلامی هم در دوره خاتمی و هم در سال ۲۰۰۹ با فریب جامعه بین المللی زمان خرید.»

وی با این ادعا که برنامه هسته ای در ایران، سانسور می شود و کسی حق اظهار نظر درباره آن ندارد، گفت: «ماهیت برنامه هسته ای ایران دستیابی به بمب اتمی است.»

داعی در تبیین ادعای فریبکاری ظریف به نکات عجیبی اشاره کرد و اظهار داشت: «ظریف به همراه روحانی و موسویان غرب را فریب دادند. مهم ترین کاری که این ها کردند، مذاکرات پنهانی بود که کمال خرازی و ظریف در نیویورک و ژنو با تیم جورج بوش برای حمله به افغانستان و بعد عراق داشتند. آن ها قول هایی به آمریکایی ها دادند و گفتند اگر به عراق حمله کنید، ما هم در آوردن حکومت سکولار در عراق به شما کمک می کنیم. آن ها جورج بوش را به باتلاق عراق کشاندند.[!] »

وی افزود: «ظریف هم در فریب جامعه بین المللی و هم در جنگ افروزی برای حمله به عراق شرکت داشت. ظریف فرد شماره یک لابی در آمریکا بود… خدمات شایانی به حکومت کرده است. تمام کارهایش برای فریب جامعه جهانی و کمک به جمهوری اسلامی بود نه تغییر سیاست.»

اما “علیرضا نامور حقیقی” استاد علوم سیاسی دانشگاه تورنتو نتوانست مقابل این شیوه یک جانبه صدای آمریکا طاقت بیاورد؛ بنابراین ادامه این برنامه به مناظره ای میان نامور حقیقی از یک طرف و حسن داعی و مجری صدای آمریکا از طرف دیگر تبدیل شد.

نامور حقیقی در بخشی از انتقاداتش گفت: «من به مقدمه حضرتعالی[فلاحتی] اعتراض دارم. در گزارشی که از آقای ظریف دادید بی طرف نبودید. شما در مقدمه بحث، هیچ تعریفی از آقای ظریف نیاوردید.

من متوجه نشدم شما و آقای داعی از موضع جمهوری اسلامی صحبت می کنید یا از موضع آمریکا؟ اگر بالفرض وزیر خارجه ایران، آمریکایی ها را فریب داده باشد این علیه منافع ایران است؟ در سیاست خارجی همه یکدیگر را فریب می دهند. به خاطرات وزرای خارجه آمریکا نگاه کنید. اصلا پنتاگون و سیا، نصف بودجه شان را صرف انتشار اطلاعات غلط می کنند تا کشورهای دیگر را فریب دهند. اصلا سیاست خارجه بر مبنای فریب است.»

وی افزود: «وزیر خارجه ایران، آمریکا را فریب داده است یا فریب خورده است؟ اگر از آمریکا فریب خورده باشد، وزیر بدی بود؛ اما وقتی توانسته در جهت منافع ملی ایران، آن ها را فریب دهد، کار مثبتی کرده است.»

مجری صدای آمریکا که طاقت یک انتقاد کوچک را هم نداشت، عصبانیت در چهره اش نمایان شد و مدعی شد بی طرف است: «بنده از موضعی صحبت نمی کنم. بنده گزارشی ارائه کردم؛ بی تردید این گزارش بخش هایی را دارد و بخش هایی را ندارد! من نه از موضع آمریکا صحبت می کنم و نه از موضع ایران. فقط با توجه به سخنان روحانی گفتم که این سخنان یعنی خدعه؟»

نامور حقیقی جواب سخنان فلاحتی را این گونه داد: «در چارچوب نظام بین الملل اشکال ندارد که وقت بخرید. مثل این که شما برای پرداخت مالیات با اداره مالیات صحبت می کنید و فرصت می گیرید. طبق قانون آژانس غنی سازی حق ایران است. اگر ایران سلاح اتمی ساخته بود شما می توانستید ایراد بگیرید.»

وی در واکنش به سخنان داعی هم گفت: «درباره صحبت های آقای داعی که می گوید با آمریکا مذاکره پنهانی کردند، خب معلوم است نصف سیاست خارجی در مذاکرات پنهانی است. این که گفتند این ها آمریکا را تشویق کردند به عراق و افغانستان حمله کند؛ یعنی ایران این قدر قدرتمند است که به سیاست خارجه آمریکا، این طور خط بدهد؟ اگر ایران توانسته دیپلمات های برجسته آمریکا را بازی دهد، نشان دهنده قدرت ایران است.»

اوج سخنان نامور حقیقی آن جا بود که وی ماهیت حقیقی حسن داعی و صدای آمریکا را مشخص کرد. نامور حقیقی گفت: «حال بر فرض که ایران از طریق آمریکا، صدام را از بین برده است، خب رفتن صدام که به نفع مردم ایران بوده است. آقای داعی چون از موضع مجاهدین خلق [منافقین] صحبت می کند، رفتن صدام به ضررشان بوده است. رفتن صدام و طالبان چه ضرری برای منافع ملی ایران داشت؟ تنها گروهی که از رفتن صدام متضرر شد، مجاهدین [منافقین] بود. من نمی دانم مرزبندی آقای داعی با آن ها چیست.»

نامور که البته خود در گذشته سلامت انتخابات در ایران را زیر سؤال می برد، افزود: «یادمان نرود ۱۸ میلیون به آقای روحانی رأی داده اند. داعی به مردم ایران توهین می کند و می گوید ایشان را آورده اند. کی آورده؟ مردم به ایشان رأی داده اند.»

مجری صدای آمریکا بسیار کوشش کرد تا عضویت داعی در منافقین را رد کند؛ اما نامور تأکید کرد: «دیدگاه های ایشان همان دیدگاه های مجاهدین است.»

حسن داعی در پایان برنامه ضدیتش را با مردم ایران این طور نشان داد: «مردم ایران را نمی توان با جمهوری اسلامی یکی کرد. این حرف ها چیه که ۱۸ میلیون به روحانی رأی داده اند؟! این ها را نظام می گوید. حالا می گویند همه آمارهای احمدی نژاد دروغ بود فقط آمار وزارت کشورش درست است که می گوید ۱۸ میلیون به روحانی رأی دادند. این از خنده دار هم آن طرف تر است. این بیانات دفاعی از جمهوری اسلامی برای نمازجمعه است و در شأن صدای آمریکا نیست.»

گفتنی است علاقه صدای آمریکا به این کارشناس عضو منافقین بسیار زیاد است. داعی در زمان انتخابات هم به مردم ایران توهین کرده بود که خبر آن را با عنوان مشاجره جنجالی در صدای آمریکا/ از توهین به ملت ایران تا پشت صحنه صدای آمریکا به اطلاع شما رسانده بودیم. در آن زمان حسن داعی که از انتخابات در ایران با عبارت “استخوانی برای مردم می اندازند” یاد کرده بود با واکنش یک کارشناس صدای آمریکا(مجید تفرشی) مواجه شد. پس از گذشت چند ماه آن کارشناس که از این توهین انتقاد کرده بود، دیگر به voa دعوت نشد؛ اما حسن داعی که به ملت ایران توهین کرده بود، پای ثابت برنامه های صدای آمریکاست.

گویا این بار نوبت علیرضا نامور حقیقی است که به دلیل انتقاد از voa و منافقین از جمع کارشناسان حذف شود. با این شیوه ای که صدای آمریکا در پیش گرفته است اگر چند ماه بعد شنیدید که مجری و کارشناس تمام برنامه های این شبکه مهدی فلاحتی و حسن داعی هستند، خیلی تعجب نکنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ جمعه 12 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو