سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو
گشتي در رستوران احمدرضا عابدزاده
جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۲۳
عابدزاده خيلي خوشحال است كه رستورانش به پاتوقي براي هواداران بدل شده است
افکار نیوز - عقاب آسيا، احمدرضا عابدزاده، بي ترديد يكي از محبوب ترين دروازه بانان تاريخ فوتبال ايران است. او بعد از خداحافظي با فوتبال، رستوراني به نام ۲۲ افتتاح كرده است و آن را مكاني براي جمع شدن اهالي فوتبال مي داند. وي معتقد است با حضور در اين رستوران، يك قدم به هوادارانش نزديك تر مي شود. گفتگوي ما را با او در رستورانش بخوانيد.

به دنبال يك جاي كم سروصدا بودم

زماني تصميم گرفتم وارد اين حرفه شوم كه از فوتبال خداحافظي كرده و به دنبال يك جاي كم سروصدا و كم حاشيه بودم. مي خواستم در يك مكان آرام شروع به كار كنم. در اين رابطه با يك سري از دوستانم صحبت كردم و در نهايت با مشورت آنها به اين نتيجه رسيدم كه يك رستوران افتتاح كنم. حالا بعد از گذشت مدتي، از اين تصميم راضي هستم چون حس مي كنم به آن چيزي كه مي خواستم رسيده ام.

پاتوقي براي همه هواداران

خيلي خوشحالم كه رستورانم به پاتوقي براي هوادارانم بدل شده است، چرا كه يكي از آرزوهايم اين بوده است كه بتوانم مكاني را درست كنم تا اهالي فوتبال خارج از دغدغه و حواشي كه در اين عرصه وجود دارد ساعت ها بنشينند و با يكديگر پيرامون مسائل مختلف حرف بزنند. صحبت كردن با آنها انرژي مضاعفي به من منتقل مي كند كه بسيار لذت بخش است و احساس مي كنم به محيط كارم بركت مي دهد.

حرفه مورد علاقه من

شايد براي برخي عجيب به نظر برسد، اما رستوران داري يكي از حرفه هاي مورد علاقه من است. از دوراني كه به فوتبال مي پرداختم دوست داشتم روزي شرايطي به وجود آيد تا بتوانم رستوران خودم را داشته و با مردم بي واسطه در ارتباط باشم و در حال حاضر خوشحالم كه اين اتفاق براي من رخ داده است.

هميشه در رستورانم هستم

برخي افراد سرشناس به موازات فعاليت حرفه اي شان يا بعد از آن به شغل دوم روي مي آورند و بعضي از آنها صرفاً به عنوان يك منبع درآمد به آن نگاه مي كنند. آنها معمولاً خودشان حضور چنداني در رستوران هايشان ندارند و بيشتر از اسمشان براي كسب درآمد استفاده مي كنند، اما من دوست دارم وقتي از اسمم در معرفي رستورانم استفاده مي كنم، خودم هم در آن حضور داشته باشم تا مردم فكر نكنند فقط به فكر استفاده تبليغاتي از اسمم بوده ام.

پر رنگ ترين خاطره من

در طول اين مدت خاطرات زيادي از برخورد با هواداران براي من رقم خورده است كه پر رنگ ترين آن هديه اي بود كه يك دوره گرد هنرمند به من داد. او يك مجسمه از چوب را كه با دستان خود ساخته بود به من هديه داد و گفت: اين را به خاطر زحماتي كه براي فوتبال ايران كشيده اي به تو مي دهم. هيچ گاه اين لطف او را از ياد نمي برم. اشك در چشمانم حلقه زده بود چون مي دانستم او چه زحمتي براي تهيه اين مجسمه كشيده و چطور آن را با عشق به من هديه داده است.

عشقي كه از آن كم نمي شود

عشق من به مردم و فوتبال نه تنها با گذشت اين سال ها كم نشده است بلكه لحظه به لحظه هم به آن اضافه مي شود. من هيچ گاه از همنشيني با مردم و تنفس كردن در هواي فوتبال خسته نمي شوم.

حواسم به كيفيت غذا هست

همه حواس من به كيفيت غذا هست و سعي مي كنم همواره از بهترين مواد اوليه براي تهيه مواد غذايي استفاده كنم، چرا كه خودم را در مقابل غذايي كه به مردم ارائه مي دهم، مسئول مي دانم و معتقدم كيفيت غذا به مراتب نسبت به سودي كه من كسب مي كنم در اولويت قرار دارد.

خودم از مشتريانم پذيرايي مي كنم

بعضي ها به من ايراد مي گيرند و مي گويند چرا خودت از مشتريانت پذيرايي مي كني؛ اين كار در شأن تو نيست. اما واقعيت اين است كه من عاشق اين كار هستم و فكر نمي كنم كه به شأن من لطمه اي وارد كند. اتفاقاً هر وقت مشتريانم اين صحنه را مي بينند حسابي خوشحال و ذوق زده مي شوند و مي فهمند چه اندازه براي من عزيز هستند.

برخورد من با هواداران

اين يكي از بزرگترين الطاف خداوند بود كه مسير زندگي من را به گونه اي رقم زد تا همواره مورد توجه مردم واقع شوم. وقتي كه محبت آنها را نسبت به خود مي بينم، واقعاً از خداوند متشكر مي شوم، چرا كه مي دانم اين سعادت نصيب هر كس نمي شود. از وقتي اين رستوران را افتتاح كردم ارتباطم نيز با مردم تنگاتنگ شده است و آنها مدام من را مورد لطف خود قرار مي دهند. اكثر مشتريان طرفداران فوتبال هستند؛ استقلالي و پرسپوليسي ندارد، آنها عاشق فوتبال هستند. وقتي به اينجا مي آيند دوست دارند راجع به اتفاقات فوتبال حرف بزنند. معمولاً نسل گذشته و حال اين رشته را با هم مقايسه مي كنند و دوست دارند من هم در بحث هاي آنها شركت كنم. آنها معمولاً بعد از حرف زدن با من احساس سبكي مي كنند چون حسابي درد و دل كرده اند.

شعبه ديگر و دردسر ساز اين رستوران

چند سال قبل در اصفهان با يكي از آشنايان رستوراني تاسيس كردم، اما متاسفانه آن فرد از اعتماد من سوء استفاده كرد و به نوعي سرم كلاه گذاشت. از اين كه ديدم آن فرد مرام و رفاقت را زير پا گذاشته است واقعاً ناراحت شدم.


از كنار بي نظمي به سادگي عبور نمي كنم

در اين رستوران پول خوبي به عنوان حقوق به كارمندها مي دهم، اما در كنارش به بقيه مسائل هم توجه مي كنم. اگر كسي كارش را خوب انجام ندهد، براي مثال از دستكش استفاده نكند، پيشبند نبندد و يا رفتار مناسبي با مشتريان نداشته باشد، مبلغي از حقوقش كم مي كنم.

مزايا و معايب غذاي بيرون

خوردن غذا در رستوران فرصتي فراهم مي كند تا افراد خانواده در محيطي خارج از خانه به دور هم جمع شوند و در يك محيط دل انگيز با يكديگر به بحث و گفتگو بنشينند، مي توانند از خوردن غذاي بيرون لذت ببرند و خانم خانه هم براي يك وعده غذايي استراحت مي كند، اما افراط در اين زمينه باعث بروز يك سري بيماري ها مي شود. به نظر من هيچ چيز نمي تواند جاي غذاي خانگي را بگيرد.

مرد بايد در خانه به همسرش كمك كند

معتقدم مرد تا جايي كه مي تواند و وقت دارد، بايد به همسرش كمك كند. من كارهايي كه براي همسرم سخت است، مانند پاك و حتي خرد كردن ماهي، ميگو و مرغ را انجام مي دهم و دوست دارم هميشه كمك حال خانواده و مفيد در محيط كارم باشم، چون در قبال همسرم و كارهاي خانه معتقد هستم. نبايد كار خانه را براي مرد عار دانست، چون زن و شوهر در هر كاري با يكديگر شراكت داشته باشند و نمي توان كار خانه را يك وظيفه صرفاً زنانه دانست.

مردم داري، راهي براي اسطوره شدن

همواره سعي كرده ام مردم دار باشم، فقط در برهه هاي مختلف شكل و شمايل آن تغيير كرده است و مردم نيز اين را متوجه شده اند. آنها مي دانند و مي فهمند كسي كه زمان بازي با تمام وجودش تلاش مي كند، از جان مايه مي گذارد و براي آنها بازي مي كند، به آنها ارادت دارد. بعد از آن هم به فراخور سعي كرده ام با مردم و در كنار آنها باشم. در حال حاضر فرصت بيشتري براي هم صحبتي با آنها پيدا مي كنم. زماني كه بازي مي كردم، براي اينكه آنها را خوشحال كنم، تلاش مي كردم. وقتي هم كه بيمار مي شدم، آنها با همه وجود براي من دعا كردند و خدا هم به خاطر همين اخلاص و صميميت و از ته دل خواستن، جواب دعاي آنها را داد. زماني كه مردم به رستوران من مي آيند نيز، همچنان با مهرباني برخورد مي كنند.

دستپختم خوشمزه است

اگر به پاي تعريف از خودم نگذاريد بايد بگويم دستپختم خوب است و هركس آن را خورده از آن تعريف كرده است. وقتي تصميم به افتتاح اين رستوران گرفتم در طبخ غذا دقت كردم و فكر مي كنم از آن روز به بعد به نوعي با آشپزي حرفه اي آشنا شدم كه براي من بسيار لذت بخش بود.

منبع : خانواده موفق/ شماره سوم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ جمعه 26 آبان 1391برچسب:, توسط سیبادو