سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو


اختراع دندان مصنوعی
در حدود 2500 سال است که دندان مصنوعی اختراع شده است. در گذشته برای ساختن دندان مصنوعی از استخوان یا دندان اسب آبی، گربه، گاو و یا حتی انسان اسفاده میشد. اما این مواد به سرعت تغییر رنگ می داد و فاسد می شد. به احتمال زیاد کسانی که این دندان ها را در دهان داشتند، از بوی بدِ دهانشان شکایت می کردند.

اختراع چسب زخم
وقتی ارل دیکسون دید که همسرش هنگام آشپزی، دستش را با چاقو می برد، تصمیم گرفت چاره ای برای این کار پیدا کند. او با استفاده از گازهای کوچک مربع شکلی که روی نوارهای چسب دار قرار می داد توانست چسب زخم را اختراع کند او روی این نوارها را کاملا می پوشاند تا چسب آن خشک نشود. به این ترتیب همسرش همیشه چسب زخم آماده در اختیار داشت.

اختراع اولین حمام
در گذشته ، مردم رم ، یونان و دره سند در پاکستان حمام کردن را خیلی دوست داشتند. بعدها مد روز تغییر کرد و مردم برای از بین بردن بوهای بد بدن ، از عطر استفاده کردند.

اختراع نخستین جارو برقی
اولین جارو برقی با چند اسب کشیده میشد. این وسیله را در خیابان ها می گذاشتند، چون موتور بنزینی آن بوی بسیار بدی داشت بعد لوله بلندی را از راه پنجره ، به داخل خانه می فرستادند که گرد و خاک را می مکید. وقتی این جارو برقی کار می کرد، عده زیادی برای تماشا دور آن جمع می شدند!

اختراع برشتوک یا ذرت برشته شده
دو برادر به نام های ویل و جان کالاک وقتی می خواستند نان جدیدی درست کنند، به طور تصادفی ذرت برشته شده را اختراع کردند . آن ها بعد از این که خمیر آرد گندمی را که خیلی پخته بود، پهن کردند ، متوجه شدند که به صورت تکه های ریزی خشک شده است به این ترتیب ، تصمیم گرفتند آن را برشته کنند و بخورند به این ترتیب تصمیم گرفتند آن را برشته کنند و این غذای خوشمزه اختراع شد.

اختراع نِی
در سال 1880 ماروین استون برای اولین بار نی کاغذی ساخت. او متوجه شد که اگر نوشیدنی ها را با ساقه تو خالی گیاهان بمکد و به آنها دست نزند مدت زیادی تازه می مانند. به همین دلیل نی کاغذی را اختراع کرد.

اختراع چیپس سیب زمینی
چیپس سیب زمینی در سال 1853 به وجود آمد چون یک مشتری در رستورانی ، در خواست کرد برای او سیب زمینی سرخ شده بسیار نازک درست کنند.

اختراع مایکروویو
بعد از جنگ جهانی دوم پرسی اسپنسر ، روی امواجی که میتوانست از طریق آنها هواپیماها را شناسایی کند ، مطالعه می کرد . او هنگام کار متوجه شد شکلاتی که در جیبش قرار داشته ، آب شده است. بنابراین نتیجه گرفت این امواج برای گرم کردن غذا و آشپزی بسیار مفیدند.

اختراع اولین رایانه
اولین رایانه، کولوسوس نام داشت. طول این کامپیوتر به اندازه 4 اتومبیل کنار هم بود . این رایانه در انگلستان ساخته شد و از سال 1943 شروع به کار کرد . اما عده بسیار کمی از مردم از وجود آن با خبر بودند ، چون کار این رایانه خواندن رمزهای سری در زمان جنگ بود.

اختراع خودکار بیک
در سال 1947 " بارون بیش " خودکار کریستالی معروف به بیک را ساخت. اما اولین خودکار ها را با لوله پلاستیکی که نوک گلوله ای شکل داشتند و جوهر آنها بلافاصله پس از نوشتن خشک می شد در سال 1938 لادیسلاو بیرو ساخت. برای همین در کشور انگلستان ، نام خوکار بیک، بیرو است .

اختراع قفل
قفل را مصری های باستان اختراع کردند . در آن زمان ، دو زبانه چوبی ، با میله هایی کاملا روی هم قرار میگرفتند. این زبانه ها فقط با یک کلید مخصوص باز میشدند.

اختراع تلویزیون
اولین تلویزیون را جان لوجی با وسایل بسیار عجیب و غریی ساخت . او از یک لامپ دوچرخه و یک میل بافتنی برای ساختن تلویزیون استفاده کرد. تصویری که او به دست آورد بسیار عجیب، محو و قرمز بود.
 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ پنج شنبه 28 شهريور 1392برچسب:, توسط سیبادو