سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو


یکی از واگیردار ترین ویروس ها می توانند از طریق وسایل مشترک بین انسان ها مانند کی بورد کامپیوترو ماوس سرایت کند.
تحقیقات نشان می دهد میزان باکتری ها و میکروب های موجود روی دکمه های کامپیوتر، بیشتر از مقدار متوسط این موجودات بر سنگ سرویس های بهداشتی است.
این تحقیق نشان داد غذا خوردن در جلوی رایانه، مهمترین علت آلودگی صفحه کلید است. ریختن تکه های غذا به رشد میلیونها باکتری کمک می کند.
بیشتر مردم به تجمع میکروب ها بر روی رایانه های شخصی شان توجه نمی کنند. عدم نظافت این وسیله به معنای آلوده کردن کاربران است.
در بیشتر موارد چه در اداره و چه در منزل این ۲ وسیله به ندرت تمیز می شود انواع باکتری ازجمله «استافیلوکوکوس » که منجر به مسمومیت غذایی می شود در این وسایل وجود دارد. در صورت رعایت نکردن بهداشت میکروب ها قادرند تا هفته ها روی این وسایل زنده بمانند.

عوامل آلودگی کیبورد کدامند؟
یکی از عوامل اصلی، انتقال میکروب ها و باکتری ها انگشتان آلوده کاربران است. در حالت عادی، افراد در مدت یک ساعت، بارها دست خود را به دهان و بینی می برند و میکروب های موجود در این نواحی را با زدن کیبورد به دکمه های آن منتقل می کنند.
دومین عامل رشد میکروب ها روی کیبوردها، تغذیه به هنگام کار کردن است، چرا که ریزه های غذایی که روی دکمه ها و شیارهای کیبورد و اطراف آن به جای می ماند، محل مناسبی برای تولید و تکثیر آنهاست.
نکته: توصیه مسئولان بهداشتی به عنوان پیشگیری از ابتلا به میکروب های کیبوردی، شستن دست ها با صابون پس از کار کردن با این وسیله و پیش از غذا و پرهیز از خوردن در هنگام کار و نظافت کیبوردها در فواصل کوتاه است.
 
 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ دو شنبه 18 شهريور 1392برچسب:, توسط سیبادو