ما را حمایت کنید
 
سیبادو


تفاوت گوشت شترمرغ با سایر گوشت ها:
گوشت شتر مرغ بسیار ترد بوده و از قابلیت هضم استثنائی برخوردار است. بطوریکه 90درصد آن قابل هضم بوده و از این حیث پس از ماهی در رتبه دوم قرار دارد. در صورتیکه گوشت های جوجه و گاو87 درصد قابلیت هضم دارند. چربی گوشت شترمرغ در ۱۰۰ گرم گوشت برابر با ۲۹/۱ گرم است در صورتی که این مقدار برای گوشت گاو ۶/۴ و برای گوشت جوجه ۳/۴ می باشد. میزان چربی آن کمتر از 2/1 درصد بوده در حالیکه گوشت مرغ 2 درصد وگوشت گاو تا 12 درصد چربی دارد. در رابطه با کلسترول، گوشت شترمرغ ۵۷ میلی گرم درصد گرم کلسترول دارد درحالی که در گوشت گاو ۵۹ و گوشت جوجه ۵۷ میلی گرم درصد گرم است. در واقع میزان کلسترول موجود در بافت های بدنی شترمرغ ۵۷ میلی گرم در ۱۰۰ گرم تا ۶۵ تا ۶۸ میلی گرم در ۱۰۰ گرم متفاوت است.

ترکیبات:
ترکیبات این گوشت پر خاصیت شامل ویتامین های A ، B2، B1، ویتامین pp (نیاسین )،اسیدچرب امگا-3، کلسترول و چربی، عناصری مانند روی و منیزیم، سدیم، اوره و اسیداوریک پائین، سلنیوم، کلسیم، فسفر، پتاسیم و .... می باشد.

خواص:
به دلیل کاهش کلسترول و چربی این گوشت بسیار مفید برای کسانی که دچار اضافه وزن بوده و از رژیم های لاغری پیروی می کنند جایگزین بسیار مناسبی خواهد بود. همچنین اسیدهای چرب غیر اشباع موجود دریافت های شترمرغ 30درصد مجموع اسیدهای چرب را تشکیل می دهد که یکی از مزیت های گوشت شترمرغ محسوب می شود. به علت میزان بالای اسیدچرب امگا-3 درگوشت شترمرغ برای بیماران قلبی– عروقی و سالمندان مفید است و نیازهای پروتئینی آنان را تامین می کند. همچنین مقدار کم سدیم درگوشت شترمرغ برای افرادی که دچار پرفشاری خون هستند بسیار مفید می باشد. یکی دیگر از خواص بسیار مفید گوشت شتر مرغ این است که به دلیل این که از نظر پروتئین و آهن بسیار غنی است برای افرادی که دچار کم خونی هستند و یا خانم های خانه دار بسیار توصیه می شود.. فسفر بالای گوشت شتر مرغ و همچنین مقاومت در مقابل بسیاری از بیماریها که موجب ارگانیک بودن این گوشت می شود از مهمترین مزایای گوشت شترمرغ است.
 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ شنبه 16 شهريور 1392برچسب:, توسط سیبادو