سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو


این دو ابزار که قلم و خط کش دیجیتالی می باشند مخصوص iOS طراحی شده اند. البته پروژه ساخت آنها هنوز تکمیل نشده است و در مرحله آزمایشی به سر می برد و تا ارائه این دو ابزار به بازار زمانی زیادی باقی مانده است. با این وجود برخی از افرادی که امکان بررسی این دو ابزار آزمایشی را از نزدیک داشتند، توانستند بطور آزمایشی با آنها کار کرده و نیز از نحوه عملکرد آنها عکسهایی تهیه کنند.

قلم Mighty، یک قلم نوک فلزی است که قابلیت اتصال به حافظه ذخیره سازی ابری(Cloud) را داشته و اکنون با برنامه هایی از شرکت Adobe کار می کند که مخصوص این سخت افزار طراحی شده اند.

شرکت Adobe قلم Mighty را بصورت یک قلم سه وجهی مارپیچ طراحی کرده است که در هنگام کار، بسیار راحت و آسان می توان آن را به دست گرفت و امکان کنترل آن در زمان رسم برای کاربر بسیار راحت تر می باشد. قلم اولیه ای که مورد آزمایش قرار گرفت، دارای نوک نرم لاستیکی بود. البته مدیر این پروژه (Geoff Dowd)اظهار داشت که شرکت Adobe قلمهایی با نوک های متفاوت طراحی کرده است. بعنوان مثال یک نوع قلم با نوک بسیار باریک ساخته است که از آن برای رسمهای بسیار پیچیده استفاده می کنند.

در هنگامی که از قلم Mighty و برنامه مربوط به آن برای رسم بر روی یک آی پد استفاده می کنید، می توانید خطوط را با استفاده از انگشت خود حذف کنید. زیرا فن آوری مربوط به آن به گونه ای طراحی شده است که بین انگشت دست و قلم تفاوت قائل می شود. این روش رسم و حذف خطوط توسط انگشت، به راحتی برای کاربر جا می افتد.

حرکات دیگری نیز وجود دارند که می توانید برای سرعت بخشیدن به رسم خود از آنها استفاده کنید همانند عمل Undo که با ضربه یک انگشت صورت می پذیرد و عمل Redo که با ضربه دو انگشتی انجام می شود.

دکمه ای که در کنار قلم قرار دارد، منوی Tools کوچکی را بر روی آی پد باز می کند تا بتوانید حالت خود را بین قلم و قلم مو تغییر دهید یا از بین تم های رنگی Kuler که بصورت ابری ذخیره شده اند، یکی را انتخاب کنید تا هر زمان از قلم خود استفاده کردید، قابل دسترس باشند.

قابلیت دیگر قلم Mighty که به ذخیره سازی ابری مربوط می شود، کلیپ بورد (clipboard)است که از طریق منوی Tools در دسترس می باشد. کلیپ بورد این امکان را به شما می دهد تا اجزایی را که قبلا رسم شده اند به درون طرح جاری خود اضافه کنید. نکته جالب آن این است که قلم مزبور به داده های شخصی شما متصل می شود و به همین منظور می توانید از آن برای چسباندن داده های ذخیره شده در کلیپ بورد به درون ابزارهای دیگر استفاده کنید.

قابلیت کپی قلم Mighty نیز قابلیت قدرتمندی است که با استفاده از آن اجزاء رسم شده را با استفاده از دکمه روی قلم کپی کرده و در جای دیگری می چسبانید همچنین می توانید آنها را بر روی ابزار دیگر نیز بچسبانید. در زیر نحوه عملکرد این ابزار نشان داده شده است.

نکته جالب دیگر، وجود یک LED در بالای قلم است که برای نشان دادن برقراری اتصال بکار می رود. هنگامی که اتصال برقرار شد، رنگ LED نیز تغییر می کند.

از خط کش ناپلئون نیز می توان به همراه خط کش Mighty برای رسم خط و یا انواع اشکال طراحی استفاده کرد. کافی است این خط کش را بر روی آی پد خود قرار دهید(همانند زمانی که یک خط کش را بر روی کاغذ قرار می دهید) سپس انتخاب کنید که کدام خط یا شکل رسم شود. برای این منظور کافی است یکی از دکمه های روی خط کش را انتخاب کنید.

بعد از انجام اینکار یک راهنما بر روی آی پد ظاهر می شود که می توانید با استفاده از آن خطوط مستقیم، زوایا و اشکال دیگر را رسم کنید. از این خط کش به همراه قلم Mighty استفاده می شود ولی می توان از آن بدون قلم و با استفاده از انگشت، برای رسم اشکال نیز استفاده کرد.

خط کش ناپلئون ابزار طراحای کوچک و ساده ای است که کار خود را به خوبی انجام می دهد و می تواند برای بسیاری از کاربرانی که با کارهای دیجیتالی سروکار دارند، مفید باشد و با استفاده از این خط کش بر روی آی پد خود طراحی کنند.



 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ جمعه 25 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو