سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو
 

 

دانشمندان دانشگاه سنت اندروز دریافته‌اند که دلفین‌ها اسامی خاص برای یکدیگر داشته و همدیگر را مانند انسان‌ها صدا می‌کنند.

 
 
براساس یافته‌های دانشمندان، دلفین‌های پوزه بطری تنها موجودات پس از انسان هستند که از شکل‌های خاص سوت برای اعضای خانواده و دوستان اجتماعی استفاده می‌کنند.
پژوهش دلفین‌های پوزه بطری در آب‌های اطراف اسکاتلند نشان داد که آنها به صدای سوت ها جواب می‌دهند.
این یافته‌ها نشان داده که دلفین‌ها از سوت‌های نشانه‌دار به عنوان القابی برای مورد خطاب قرار دادن یا تماس با همتایان خود در دریا استفاده می‌کنند که کاملا مشابه شیوه انسانی اسم صدا کردن توسط انسان‌ها است.
محققان صدای ساختگی ضبط شده از سوت‌های نشانه‌دار دلفین‌ها را در دریا پخش کردند که شامل سوت‌های دلفین‌های آشنا در یک گروه و نمونه‌ها غیرآشنا از گروه دیگر بود.
بررسی واکنش‌ها از روی یک قایق کوچک نشان داد که دلفین‌ها به سوت‌های نشانه‌دار پاسخ داده و در برابر سوت‌های دیگر بی‌تفاوت می‌ماندند.
سوت دلفین‌ها که شامل جیرجیرهای بم بوده که بسته به عمق آب و بسامد آنها از فاصله 20 کیلومتری قابل شنود است.
به گفته محققان، خطاب با نام یکی از خصوصیات تعریفی زبان انسان بوده و دلفین‌ها نیز از شیوه شیوه شناسایی منحصربفرد خود با سوت نشانه‌دار برخوردارند.
باورها بر این است که گروههای اجتماعی دائم‌التغییر دلفین‌ها در کنار دید ضعیف آنها در زیر آب باعث ایجاد این پدیده شده است.

 
این پژوهش در مجله مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو