ما را حمایت کنید
 
سیبادو

 
مشاوره جهت خرید لپ تاپ یا تبلت
 
5 دلیل مناسب برای کسانی که نمی دانند تبلت بخرند یا لپ تاپ
ممکن است در شرایطی باشید که واقعا دلتان یک تبلت می خواهد، ولی در عین حال می دانید که یک لپ تاپ برای کار یا درس هم نیاز دارید، اما متاسفانه یا خرید هر دو ممکن نیست، یا سختی حمل و نقل دو وسیله مزید بر علت است.
 
اگر به هر دلیلی، فقط می توانید یک دستگاه قابل حمل با صفحه بزرگ بخرید، انتخاب آسان است: لپ تاپ بخرید. این هم 5 دلیل برای این توصیه.
1. قدرت و عملکرد:
تقریبا همیشه، لپ تاپ ها پردازنده های سریع تر و گرافیک بهتری نسبت به پسرعموهای لوحی شکل خود دارند. سرعت و قدرت آیپد و تبلت های اندرویدی نباید باعث فراموشی این نکته شود که iOS و اندروید سیستم عامل های ساده تری نسبت به پلتفرم های دسکتاپ هستند، و در اصل برای استفاده از برنامه های ساده تر و با تمرکز مصرف محتوا طراحی شده اند. امروزه با معرفی چیپ جدید اینتل یعنی هاسول علاوه بر سرعت و قدرت، پی سی ها کم مصرف تر هم شده اند، بنابراین دامنه (مکانی و زمانی) استفاده از آنها نیز گسترش یافته و تولیدکنندگان می توانند دستگاه های کوچکتر و سبک تری بسازند.
2. وارد کردن دستور و محتوا:
بهترین های هر دو دنیا. این روزها مرز بین تبلت و لپ تاپ کمرنگ تر می شود چون رو بهترین های هر دو دنیا را در دنیای پی سی می بینیم. لپ تاپ های لمسی امروزی، هم صفحه کلید خوب برای تایپ دارند و هم در صورت نیاز می توان با دست روی نمایشگرشان کار کرد (البته بعضی ها هنوز ترک پد را بهتر از صفحه لمسی می دانند). به عنوان مثال لنوو یوگا لپ تاپی است که می توان نمایشگر آن را در حالت های مختلف استفاده کرد، چون واقعا بدن نرمی دارد و تا 360 درجه هم می چرخد. حتی اگر این مدل گران را هم نخرید، باز مدل های لمسی ارزان تر، یک کیبورد خوب را به شما هدیه می دهند که موقع تولید محتوا، قدرش را خواهید دانست. بنابراین برتری مطلق با لپ تاپ ها است. از این گذشته، وجود کیبورد لمسی و فیزیکی، یعنی حق انتخاب بیشتر که کاربران برای آن سینه چاک می کنند.
3. ظرفیت حافظه دستگاه:
تا جایی که حافظه ما یاری می کند، آیپد 128 گیگابایتی تنها تبلتی است که این ظرفیت بالا را به کاربرش ارائه می کند، البته با قیمت 1000 دلار. البته سرفیس پرو هم هست، ولی حقیقتا دستگاهی دو رگه به شمار می رود، نه یک تبلت محض. تبلت های اندرویدی هم که به لطف شکاف حافظه جانبی، انتخاب هایی تا حداکثر 128 گیگابایت (64 داخلی + 64 جانبی) فراهم می کنند. اما اینها همه انتخاب های رده بالا بودند. یک لپ تاپ میان رده 500 دلاری با حافظه 500 گیگابایت، از این نظر واقعا جلوتر است حتی اگر بگویید حافظه فلش تبلت ها سریع تر است، ولی اینجا بحث ما ظرفیت است. ضمن اینکه در نظر داشته باشید که هارددیسک های نسل جدید با ضخامت 5 میلیمتر هم در راه هستند که امکان طراحی باریک و سبک را به سازندگان پی سی ها می دهند -تازه حافظه فلش هم در برخی لپ تاپ ها به کار می رود. نیازی به توضیح بیشتر نیست.
4. انعطاف پذیری و قیمت:
برخلاف تبلت ها که مثل اجداد گِلی شان خشک و انعطاف ناپذیر ساخته می شوند، لپ تاپ ها پذیرای تغییرات سخت افزاری هستند. از اضافه کردن رم، انتخاب نوع پردازنده، میزان حافظه، گزینش بین صفحه لمسی یا ساده، و سایر موارد؛ خلاصه که فهرست طولانی است. ضمنا برای نصب نرم افزار روی لپتاپ هم محدودیت خاصی نخواهید داشت و لزومی به وابستگی به اپ استور اپل یا گوگل پلی نیست. وقتی یک مک بوک یا لپ تاپ ویندوزی بخرید، هر نرم افزاری را که بخواهید می توان روی آنها نصب کرد. البته، از نظر انعطاف پذیری، مک بوک ها و اولترابوک ها در جایگاه پایین تری نسبت به لپ تاپ های معمولی قرار می گیرند، زیرا معماری مبتنی بر حافظه فلش و استفاده از قطعات اختصاصی بر روی بورد داخلی، به خصوص رم، امکان تغییرات بعد از خرید را از شما سلب می کند.
5. دستگاهی همه کاره:
در حالی که خیلی ها در صدد اثبات کاربردپذیری بالای تبلت ها هستند و آزمایش های عجیب و غریبی مثل چند ماه استفاده محض از تبلت را هم ترتیب می دهند (آخر چرا خود آزاری؟)، ولی لپ تاپ سیستم آزادی است که به شما امکان برخورداری از نرم افزارهای زیادی را می دهد، گنجینه ای که حاصل قدمت زیاد پی سی است. می توانید داده ها را بک آپ بگیرید، برنامه های زیادی دانلود کرده یا حتی آهنگ ها و فیلم ها را آزادانه مدیریت کنید. اما در آن سو، تبلت ها برای اضافه کردن هر کاربردی نیازمند یک اپلیکیشن با کاربردهای اختصاصی هستند و هنوز باید به آنها به دید دستگاه هایی مکمل نگاه کرد. شما یک لپ تاپ برای کار دارید، و تبلت تان را معمولا مبل، تخت، میز، اوپن آشپزخانه، و مکان های غیرکاری می شود یافت. یعنی جاهایی که برای لم دادن یا تغذیه، و همزمان مطالعه، چک کردن توییتر، فیسبوک، ایمیل، بازار سهام، نارنجی، وبگردی و ... مناسب هستند.
مشکل از تبلت ها نیست. در نظر داشته باشید که اولا قالب یک تبلت، بیشتر برای استفاده خودمانی طراحی شده و ثانیا تا بشر بیاید به این طرز استفاده عادت کند و تکنولوژی هم به جایی برسد که توأم با راحتیِ استفاده، تمام کارکردهای یک کامپیوتر را بتوان در بدنه نحیف یک تبلت جای داد، زمان باید سپری شود.
بسیار خوب، همه اینها را گفتیم، ولی در آخر یادتان نرود، فرض را بر این گذاشتیم که مجبور به خرید یک و فقط یک دستگاه هستید. البته که اگر امکان خرید دو دستگاه را دارید، بهتر است یک تبلت و یک لپ تاپ بخرید. مطمئنا موقع مطالعه یا وبگردی، تبلت راحتی بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد و البته موقع کار، این لپ تاپ شما است که صدای تان می کند و با قابلیت های فعلی تبلت ها، راهی جز جواب دادن به ندای آن ندارید.
 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو