سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

 

در عرض ۱۳ سال گذشته، پیش نیامده بود که سهام مایکروسافت یک روزه این همه افت کند، سقوط ارزش سهام جدید مایکروسافت، ۱۲٫۲ درصد بوده است. پیش از این یک بار در ۲۴ آوریل سال ۲۰۰۰، هم سقوط سهام بزرگی برای مایکروسافت رخ داده بود و این شرکت افت ارزش سهام به میزان ۱۵٫۶ درصد را تجربه کرده بود.

دیروز مایکروسافت تازه‌ترین آمار اقتصادی خود را که مربوط به سه ماه چهارم «اقتصادی» سال ۲۰۱۳ می‌شود، منتشر کرد که بر اساس آن این شرکت ۹۰۰ میلیون دلار افت درآمد ، نسبت به مقدار پیشبینی‌شده داشته اشت که عمدتا به خاطر تبلت‌های سرفیس RT فروش‌نرفته است.

دیروز ارزش سهام مایکروسافت، در آخر شب ۳۵٫۴۴ دلار بود، ولی صبح امروز ارزش شرکت در اول وقت ۳۱٫۱ دلار بود، تا این ساعت هم ارزش سهام مایکروسافت بهتر نشده است.

زمانی که سرفیس عرضه شد، برخی گمان می‌کردند که مایکروسافت در عرصه سخت‌افزار هم به منبع مناسبی دست یافته است، اما عملا این تبلت موفقیتی نداشت و مایکروسافت باز هم از نظر مالی روی ویندوز و آفیس خود تکیه دارد.

مایکروسافت به تازگی راهبرد «یک مایکروسافت» را در پیش گرفته است که هدف از آن ایجاد کارایی و هماهنگی بیشتر بین واحد مختلف این شرکت برای تولید سخت‌افزار است. آیا در آینده تبلت یا یک محصول سخت‌افزاری تازه ساخت مایکروسافت را خواهیم دید که بتواند مثلا به اندازه ایکس باکس موفق باشد؟

مایکروسافت این هفته، به دنبال فروش کم سرفیس RT مجبور شد که قیمت آن را از ۴۹۹ به ۳۵۰ دلار برساند.

اگر بخواهم خیلی خلاصه در مورد تبلت‌های سرفیس برایتان بنویسم باید بگویم که تبلت سرفیس پرو، یک پی‌سی در پوسته یک تبلت زیبا است، بنابراین علیرغم قیمت بالا، غنای اپلیکیشن کمتر و وزن بیشتر، خرید آن برای تعدادی از علاقه‌مندان پی‌سی توجیه دارد، اما سرفیس RT چه؟

آیا کسی می‌آید و برای یک پی‌سی پول می‌دهد که با آن نمی‌شود برنامه روتین ویندوز را اجرا کرد و در عین حال اپلیکیشن‌هایی هم که اجرا می‌کند به خوبی اندروید و iOS نیست؟ به عبارتی محصول RT یک محصول کاملا سرگردان است، خریدار نه می‌تواند دلش را خوش کند که یک پی‌سی خریده و نه به اینکه یک تبلت خوب دارد.

RT محصولی است سرگردان که:

- بیش از حد کند است.
- شارژ باتری کمی دارد.
- اپ‌هایش بسیار کمتر از اکوسیستم‌های دیگر هستند.
- قیمت‌اش زیاد بود.
- صفحه نمایشش هم چنگی به دل نمی‌زند.
- رابط کاربری‌اش را عملا خیلی‌ها دوست ندارند

پیشبینی بالمر اصلا درست از آب درنیامد!

تنها چیزی که من دوست داشتم و موقع دیدن تبلت سرفیس RT تخیل می‌کردم، یک تبلت اندرویدی با طراحی بدنه خیلی خوب و کیبورد این تبلت بود!

 


 

 
 


مایکروسافت بزرگ‌ترین افت سهام خود قرن روبرو شد. افت مایکروسافت مایکروسافت جدید ترین خبر

 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ چهار شنبه 9 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو