سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو


پرده اول

شخصي از فرط خستگی سر کلاس رياضي خوابش برد. زنگ را زدند، بيدار شد و با عجله دو مسئله را که روي تخته سياه نوشته شده بود يادداشت کرد و با اين «باور» که استاد آنها را به عنوان تکليف منزل داده است به منزل برد و تمام آن روز و آن شب براي حل کردن آنها فکر کرد. هيچ يک را نتوانست حل کند. اما طي هفته دست از کوشش برنداشت. سرانجام يکي از آنها را حل کرد و به کلاس آورد. استاد به کلي مبهوت شد زيرا آن دو را به عنوان دو نمونه ازمسايل غير قابل حل رياضي مطرح کرده بود.


پرده دوم

در يک باشگاه بدنسازي پس از اضافه کردن 5 کيلوگرم به رکورد قبلي یک ورزشکار از وي خواستند که رکورد جديدي براي خود ثبت کند. اما او موفق به اين کار نشد. سپس از او خواستند وزنه اي که 5 کيلوگرم از رکوردش کمتر است را امتحان کند. اين دفعه او به راحتي وزنه را بلند کرد. اين مسئله براي ورزشکار جوان و دوستانش امري کاملا طبيعي به نظر مي رسيد اما براي طراحان اين آزمايش جالب و هيجان انگيز بود. چرا که آنها اطلاعات غلط به وزنه بردار داده بودند. او در مرحله اول از عهده بلند کردن وزنه اي برنيامده بود که در واقع 5 کيلوگرم از رکوردش کمتر بود و در حرکت دوم ناخودآگاه موفق به بهبود رکوردش به ميزان 5 کيلوگرم شده بود. او در حالي و با اين «باور» وزنه را بلند کرده بود که خود را قادر به انجام آن مي دانست.


اما این موضوع تنها محدود به آدم ها نمی شود...

پرده سوم

در یک آزمایشگاه چند موش را در استخر آب انداختند و زمان گرفتند تا ببينند موش ها چند ساعت دوام مي آورند. حداكثر زمانی كه آنها تونستند دوام بيارند 17 دقيقه بود.
سری دوم موش ها را با توجه به اينكه حداكثر 17 دقيقه می توانند زنده بمانند در همان استخر انداختند. اما اين بار قبل از 17 دقيقه نجاتشان دادند. بعد از اينكه موش ها نفسی تازه كردند دوباره آنها را در استخر انداختند.
حدس بزنيد چند دقیقه توانستند دوام آوردند؟
26 ساعت، یعنی حدود 95 برابر بیشتر از قدرت واقعی شان...
پس از بررسی بیشتر دانشمندان به اين نتيجه رسيدند كه علت زنده ماندن موش ها اين بوده كه آنها اميدوار بودند تا دستی باز هم آنها را نجات دهد. به همین دلیل توانستند چندین ساعت دوام بيارند.

 


 

 
 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو