ما را حمایت کنید
 
سیبادو


در زمان سوار شدن ترن هوایی چه اتفاقی می‌افتد که احساس می‌کنیم معده‌مان آشوب شده است؟
وقتی سوار ترن هوایی می‌شویم در حقیقت وضعیت داخلی بدن در حال تغییر است. زمانی که ترن هوایی در مسیر حرکت به نقطه اوج می‌رسد، مدت چند ثانیه و برای هیجان بیشتر، کند می‌شود و سپس به سمت پایین سرازیر می‌شود. در چنین شرایطی کمربند ایمنی، کمر شما را به پشت صندلی می‌چسباند اما برخی از اعضای داخلی بدن همچون معده و روده احساس بی‌وزنی می‌کنند و ما در آن لحظه احساس می‌کنیم که معده‌مان در حلق‌مان است.

آیا پدیده بوی سالمندان واقعی است؟
پاسخ این سوال مثبت است اما تفاوتی بین بوی افراد سالمند و افراد جوان وجود دارد. نتایج بررسی‌ها حاکی از آن است که بوی بدن افراد مسن نسبت به افراد جوان از شدت کمتری برخوردار است.

چرا در نیمه‌های شب برای دستشویی رفتن از خواب برمی‌خیزید؟
انقباضات روده بزرگ که به دلیل وجود اعصاب پیچیده در روده کنترل می‌شوند و مواد زائد را در روده‌ها پیش می‌برند در عین حال تحت تاثیر ساعت درونی بدن هستند و بر اساس این ساعت حرکت روده‌ها کندتر شده و نیاز برای تخلیه مواد زائد بدن در شب کاهش می‌یابد. بنابراین بیشتر مردم ضرورتی برای تخلیه روده‌شان در نیمه شب پیدا نمی‌کنند. از سوی دیگر مثانه نیز توانایی آن را دارد که تا حجم مشخصی، پیش از زمان نیاز به رفتن به دستشویی منبسط شود. به طور معمول، فرد می‌تواند شش تا هشت ساعت بدون نیاز به رفتن به دستشویی در خواب باشد اما گاهی شرایط خاص درمانی یا مصرف زیاد مایعات پیش از خوابیدن از عوامل به هم زدن این نظم و در نتیجه نیاز به رفتن به دستشویی در نیمه شب هستند.

چرا اثر انگشت داریم؟
برخی کارشناسان معتقدند اثر انگشت به فرد کمک می‌کند تا راحت‌تر اشیاء را با انگشتانش نگه دارد اما برخی دیگر از آنان اظهار می‌کنند که شیارهای اثر انگشت نگه داشتن سطوح صاف و نرم را سخت‌تر می‌سازد زیرا سطح تماس پوست را کاهش می‌دهند. درعوض، این کارشناسان تصور می‌کنند که اثر انگشت به پوست اجازه می‌دهد تا راحت‌تر کشیده شود و در برابر آسیب‌دیدگی مقاومت کند. برخی دیگر از محققان بیان می‌کنند که اثر انگشت حس لامسه را تقویت می‌کنند. آنچه به طور مشخص وجود دارد این است که اثر انگشت هیچ دو نفری مشابه هم نیست.

آیا مفاصل دردناک واقعا می‌توانند وضعیت هوا را پیش‌بینی کنند؟
تغییر در خوانش‌های بارومتری بخشی از این دلیل است. فشارجوی اغلب پیش از آغاز وضعیت جوی بد افت می‌کند و این تغییر می‌تواند موجب شود تا بافت بدن گسترده‌تر شود و درد و آماس را به دنبال دارد. هرچند تاثیر آن ناچیز است اما در افراد مبتلا به مفاصل ملتهب، به شکل متمایز این ورم و درد دیده می‌شود. محققان دانشگاه «تافتز» در آمریکا در سال 2007 میلادی اظهار داشتند که افت 10 درجه‌ای دما با افزایش ناچیز درد زانو ارتباط دارد.

چرا نگه داشتن نفس، سکسکه را متوقف می‌کند؟
این طور تصور می‌شود که اگر دی‌اکسید کربن را وارد بدن کنید از انقباض عضلانی در دیافراگم که موجب سکسکه می‌شود، جلوگیری می‌کند.

چرا حتی اگر در نوجوانی ارتودنسی کرده باشیم بازهم شکل دندان‌ها تغییر می‌کند؟
هر لبخندی متفاوت است اما در بیشتر موارد به دلیل از بین رفتن استخوان‌های پشت لثه شکل ترتیب دندان‌ها تغییر می‌کند که کهولت سن یکی از دلایل آن است. اگر از میزان تراکم استخوان‌ها که ناشی از سیگار کشیدن یا بیماری‌های لثه است، کاسته شود در نتییجه ترتیب دندان‌ها دچار تغییر می‌شود.

چرا معده سروصدا می‌کند؟
این صداها اغلب صدای اسید معده یا انقباض ماهیچه‌های شکمی در زمان آماده شدن برای هضم مواد خوراکی است. برای جلوگیری از بوجود آمدن این وضعیت در هر وعده‌ غذایی حجم مواد خوراکی را کاهش دهید.

چرا بوی عرق زیر بغل از عرق سایر نقاط بدن بدتر است؟
بدن دو نوع غده تعریق دارد. بیشتر این غده‌ها در ناحیه دست‌ها و پاها قرار دارند که ترکیبی از آب و نمک را ترشح می‌کنند. اما غده‌های تعریقی موجود در زیر بغل ماده‌ای روغنی تولید می‌کند که مورد علاقه باکتری‌هاست و از آن تغذیه می‌کنند. وجود این باکتری‌ها سبب تندتر شدن بوی عرق زیر بغل می‌شود.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو