سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو


شاید آیفون اپل پرچم‌دار آخرین نسل گوشی‌های هوشمند باشد، سامسونگ هم در ماه‌های اخیر سرعت کمپانی اپل را کند کرده و در نهایت هنوز نمی‌توان گفت که کدام کمپانی در سال جاری پیشرو بوده است. وضعیت فعلی شباهت زیادی به دوران قبل از آیفون دارد، زمانی که پالم، ریم و مایکروسافت در بازار گوشی‌ها رقابت فشرده‌ای داشتند و ناگهان اپل و به دنبال آن گوگل با سرعتی زیاد از راه رسیده و سعی کردند تمام بازار را بین خود تقسیم کنند. به نظر می‌رسد که حالا هم زمان انتخاب رهبری جدید است و یکی از رقبای بزرگ باید دیگری را کنار بزند.

سه مشخصه‌ی مهم گوشی‌های نسل آینده

یک تلفن، دو کاربرد متفاوت که با دیوار آهنین از یکدیگر جدا شده باشند

امروزه کاربران زیادی از دو گوشی استفاده می‌کنند و دوست دارند به روزهایی که تنها یک گوشی با خود همراه داشتند، بازگردند. این دسته از کاربران به گوشی‌هایی نیاز دارند که در بر گیرنده‌ی هر دو شماره تلفن‌شان بوده و بتوانند برای هر یک از شماره‌ها، شخصیت فردی و شغلی کاملاً جداگانه تعریف کنند. یک واسط برای استفاده از هر دو شماره وجود داشته باشد و بتوان با حفظ امنیت بین دو شماره سوییچ کرد. در واقع این دسته از کاربران نمی‌خواهند رئیسشان در مورد کارهای و فعالیت‌های شخصیشان چیزی بداند و همچنین نرم‌افزارهایی که نصب می‌کنند، شرایط امنیتی محل کار را نقض نکنند و اطلاعات شرکتی که در آن کار می‌کنند به صورت غیرمجاز مورد استفاده‌ی نرم‌افزارها قرار نگیرد.

هنوز معلوم نیست که در چنین گوشی‌هایی دو سیم‌کارت وجود دارد یا اینکه یک سیم‌کارت با دو شخصیت جداگانه در آن قرار می‌گیرد اما بدون شک بازار امروز به گوشی‌هایی که توانایی ایفای هر دو نقش را داشته باشند، نیاز دارد و هنوز چنین گوشی‌هایی از راه نرسیده‌اند.

هزینه‌ی پایین مکالمات بین‌المللی

بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند به کشورهای خارجی مسافرت می‌کنند و با هزینه‌‌ی بالای مکالمات بین‌المللی سر و کار دارند. یک راه حل برای تماس‌های داخلی وجود دارد که استفاده از گوشی دیگری با سیم‌کارت کشور مقصد است تا هزینه‌ی مکالمات داخلی زیاد نشود.

هزینه‌ی مکالمات بین‌المللی به ازای هر دقیقه بیش از 9 دلار است، اگر یک مگابایت داده را هم اضافه کنیم هزینه زیادتر هم می‌شود. چنین ارقامی، مکالمه‌ی تلفنی و دانلود اطلاعات را به عنوان دو مورد از هزینه‌های بزرگ مسافرت و تعطیلات بدل می‌کند.

گوشی‌های نسل بعدی باید به صورت خودکار سیم‌کارت معادلی را که مخصوص کشور مقصد است بارگذاری کرده و هزینه را کاهش دهند. ممکن است هزینه‌ی چنین سیم‌کارتی از قبل پرداخت شده باشد یا اینکه به شکل صورتحساب در اختیار شخص قرار بگیرد.

PBX مجازی

PBX یا Private Branch Exchange سرویس مکالمات خصوصی بین کارکنان یک کمپانی است و سال‌ها مورد استفاده‌ی کمپانی‌ها قرار می‌گرفت. این سیستم برای ارتباط با کارکنان به کار می‌رفت و امروزه یا به طور کلی منسوخ شده یا کاربرد بسیار کمی دارد. کمپانی‌ها هزینه‌ی چندین خط و شماره را پرداخت می‌کنند و معمولاً باید از سرویس "مرا دنبال کن" استفاده کنند تا با تلفنی که در اتاق کارکنان قرار دارد، تماس گرفته و سپس تماس به گوشی اشخاص منتقل شود. شاید تماس با گوشی شخص بهتر باشد چرا که همیشه گوشی خود را همراه دارد.

در سرویس‌های PBX امکان لینک کردن کامل یک گوشی و یک خط واقعی یا مجازی VoIP PBX وجود دارد و در واقع یکی از قابلیت‌هایی است که به همراه سرویس عرضه می‌شود. اما چنین قابلیتی هنوز به شکل مطلوبی در گوشی‌های هوشمند گنجانده نشده است. گوشی‌های نسل بعدی می‌بایست چنین قابلیتی داشته باشند.

پیشرفت سخت‌افزاری

در کنار قابلیت‌های فوق، گوشی‌های نسل بعدی می‌بایست از نظر سخت‌افزاری پیشرفت کنند. برخی امکانات سخت‌افزاری که تاکنون معرفی شده هنوز به صورت عمومی به کار برده نمی‌شوند. به عنوان مثال شارژ بی‌سیم، هنوز هم یکی از بزرگ‌ترین مشکلات گوشی‌های امروزی نیاز به باتری است. با شارژ بی‌سیم مشکل باتری تا حدی حل می‌شود. دومین مشکل امنیت است، رمز عبور نامناسب و دسترسی غیر مجاز به اطلاعات موجود در گوشی علاوه بر به سرقت رفتن اطلاعات شخص، ممکن است به سرقت اطلاعات کمپانی‌ها منجر شود.

دوربین‌هایی با تعادل بهتر که دارای تکنولوژی ضد لرزش باشند و همچنین به لنز بهتری تجهیز شوند تا تفاوت کیفیت بین دوربین‌های عکاسی و دوربین گوشی‌ها کاهش یابد.

این لیست نیازهای مهم گوشی‌های نسل بعدی است، نظر شما چیست؟ به نظر شما گوشی‌های نسل بعدی چه قابلیت‌هایی می‌بایست داشته باشند؟ کدام کمپانی اولین گوشی‌ انقلابی را عرضه خواهد کرد؟
 
 
 

 

نسل آینده تلفن‌های همراه چه قابلیت‌هایی خواهند داشت؟

 

 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ یک شنبه 16 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو