سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

یاد گرفتن اینکه چطور رویاهایمان را کنترل کنیم، بخش بسیار مهمی از رویای شفاف است. تشخیص اینکه دقیقاً چه زمانی خواب می بینیم کافی نیست بلکه باید با قوانین دنیای خواب و رویا آشنا شویم.
شما می توانید بااستفاده از تکنیک های خاص یادبگیرید که چطور در واقعیت مجازی دنیای خواب، هر کاری را که بخواهید انجام دهید و رویاهایتان را در دست بگیرید و آنها را کنترل کنید.

يك روانپزشك انگليسي كه متخصص پديده‌هاي ماوراءا‌لطبيعه است، تصميم گرفته گروهي از داوطلبان را به دعوت بخواند با اين سوال كه آيا ممكن است آنچه در خواب مي‌بينيم، كنترل كنيم؟
پروفسور ريچارد ويزمن كه يك روان‌شناس انگليسي است، مي‌گويد با اين‌كه اين يك تجربه واقعي است، ولي مانند يك فيلم مستند به نظر مي‌رسد.
وي درصدد ساخت اپليكيشني براي آيفون به نام آن Dream on است. ويژگي اين نرم‌افزار اين است كه مي‌تواند روياي اشخاص را تحت تاثير قرار دهد و آن را كنترل و جهت‌دهي كند يا در صورت تمايل مسير و جهت دلخواه آن را عوض نمايد. از اين رو انجمن پزشكان ادينبورگ، تحقيق گسترده‌اي را روي 100 هزار نفر به اجرا گذاشته است.
به اين صورت كه نرم‌افزار تلفن همراهي كه روي تخت نصب شده مي‌تواند لحظاتي را كه شخص در حال ديدن روياهاي شيرين است مانند گردش در جنگل يا يك خواب نيمروزي كنار ساحل را تشخيص دهد.
در اين هنگام دستگاه، موسيقي ملايمي را پخش مي‌كند و سپس تلفن زنگ ملايمي براي بيدار كردن شخص مي‌زند و شخص خلاصه آنچه در خواب ديده است را تعريف مي‌كند.
محققان اميدوارند با اين روش هر شب، هزاران قصه از روياهاي خواب افراد را به تصوير بكشند و با تجزيه و تحليل اين داده‌ها راهي بيابند كه بتواند نوع روياهاي اشخاص را كنترل كند.

وي افزود: اين اپليكيشن رايگان خواهد بود و ما اميدواريم بتوانيم تمام آنچه را در روياهاي اشخاص اتفاق مي‌افتد، به تصوير بكشيم.
پرفسور ريچارد ويزمن مي‌گويد: گذراندن يك شب خوب و ديدن روياهاي شيرين در خواب باعث افزايش ميزان بهره‌وري افراد مي‌شود و به طور كلي خواب خوب و روياي شيرين براي سلامت جسم و روح بسيار مفيد است.
وي افزود: اشخاصي كه از فشار روحي و افسردگي رنج مي‌برند، بيشتر از ديگران خواب مي‌بينند و بيشتر خوابشان هم كابوس است. با اين روش شايد بتوان كيفيت خواب و روياي اين اشخاص را تغيير داد و اگر موفق شويم جهت و نوع روياهاي خواب افراد را به گونه‌اي درست تغيير دهيم، مي‌توانيم در بهبودي و سلامت روحي و رواني اشخاص اثر بگذاريم.

 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ دو شنبه 20 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو