سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو


 

کلید میانبرهای عمومی:
كلیدهای تركیبی Win+1,2,3,4 برنامه‌های موجود در تسك‌بار را اجرا می‌كنند. با كمك این میانبر، می‌توانید برنامه‌هایی كه همیشه از آنها استفاده می‌كنید را در ابتدای تسك‌بار قرار داده و با نگه داشتن كلید ویندوز و فشردن كلیدهای 1 و 2 و 3 و 4 و ... به سرعت آنها را پشت سر هم باز كنید. این میانبر برای ویندوز ویستا و منوی Quick Launch نیز كار می‌كند.
كلیدهای تركیبی Win+Alt+1,2,3,4 فهرست پرشی هر برنامه را باز می‌كنند و می‌توانید از كلیدهای مكان‌نما برای انتخاب گزینه مورد نظر استفاده كنید.
كلید تركیبی Win+T بین برنامه‌های تسك‌بار حركت می‌كند. روش كار آن مشابه حركت دادن ماوس از روی آنهاست، با این تفاوت كه برای اجرای برنامه باید از كلیدهای Enter یا Space استفاده كرد.
كلید تركیبی Win+Home تمام برنامه‌ها را بجز برنامه فعلی مینیمایز می‌كند. شیوه كار این كلید تركیبی مشابه تكنیك Aero Shake است و از طریق رجیستری می‌تواند غیرفعال شود.
كلید تركیبی Win+B بخش System Tray را انتخاب می‌كند كه پركاربرد نیست، اما زمانی كه ماوس از كار می‌افتد بسیار مفید است.
كلیدهای تركیبی Win+Up/Down پنجره فعلی را ماكسیمایز یا مینیمایز می‌كند. البته در صورتی كه برنامه قابلیت ماكسیمایز شدن داشته باشد.
كلید تركیبی Alt+Esc و Alt+Tab میان برنامه‌هایی كه باز شده‌اند به ‌ترتیب گذر می‌كنند.
كلیدهای تركیبی Win+Pause/Break پنجره مشخصات سیستم را باز می‌كند. این كلید تركیبی زمانی مفید است كه بخواهید به سرعت نام سیستم و دیگر مشخصات آن را مشاهده كنید.
كلید تركیبی Ctrl+Esc برای باز كردن منوی استارت به‌ كار می‌رود، اما جایگزین دكمه ویندوز نیست.
كلید تركیبی Ctrl+Shift+Esc مستقیما مدیر وظایف ویندوز را باز می‌كند و نیازی به فشردن Ctrl+Alt+Delete و سپس انتخاب مدیر وظایف نیست.
كلید تركیبی Alt+Space منوی هر پنجره را باز می‌كند كه می‌توان به كمك آن و فشردن كلیدهای x یا n پنجره را بست یا minimize كرد.

کلیدهای میانبر اینترنت اکسپلور
كلید تركیبی Alt+Up به یك فولدر بالاتر می‌رود. به‌جای این كلید می‌توان از Backspace هم استفاده كرد.
كلید تركیبی Shift+F10 نیز منوی كلیك‌راست هر فایل را باز می‌كند و سرعت كار با فایل‌ها را بالا می‌برد. وقتی از این طریق منو را باز می‌كنید، زیر حروف خاصی از آیتم‌های موجود در منو یك زیرخط قرار دارد كه با فشردن آن كاراكتر، عمل مورد نظر انجام می‌شود.
كلید تركیبی Shift+Del یك فایل را بدون ارسال آن به Recycle bin حذف می‌كند.
كلید Ctrl+Shift+N فولدر جدیدی در دایركتوری فعلی می‌سازد.
كلید تركیبی Alt+Enter پنجره مشخصات فایل را باز می‌كند.
كلید F2 نام فایل را تغییر می‌دهد.
كلید F3 اكسپلورر را باز می‌كند و مستقیما به نوار جستجو می‌رود تا یك فایل را بیابید. اگر پنجره اكسپلورر باز باشد، در همان پنجره به بخش جستجو می‌رود.
كلید F6 در پنجره فعلی، یكی‌یكی سراغ آیكن‌ها می‌رود.
كلید F10 منوی فایل را در اكسپلورر باز می‌كند.
 
 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ دو شنبه 20 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو