سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

او معتقد است: «موسسان شرکت ها نمونه های عجیب و غریب انسانی هایی هستند که خلق و خوی منحصر به فردی دارند.»

مطمئنا برای راه اندازی یک کسب وکار جدید، یک راه یا نکته مشخص و خاص وجود ندارد، همانطور که برای شرکت های مختلف روش های مدیریت خاص شرکت باید در نظر قرار گیرد.

میل مشترک اولیه در اغلب کارآفرینان، داشتن اعتماد به نفس برای آزمایش کارهایی است که همراه با ریسک باشد. وینود خوسلا، سرمایه گذار و از موسسین شرکت«سان میکروسیستم» در یکی از سخنرانی های اخیر خود کار آفرینان را این گونه توصیف می کند: «کارآفرینان افرادی هستند که به اندازه کافی برای تبدیل رویا به حقیقت، جسور باشند.» اگر فرد کارآفرین در رابطه با کار جدید خود تمام اطلاعات را داشته باشد، دیگر جایی برای ریسک نمی ماند. به قول لوسیوس سنکا (فیلسوف و سیاستمدار اهل رم باستان)، انسان ها محدود به آن چیزی هستند که فکر می کنند می توانند انجام دهند، نه به آنچه که واقعا می توانند انجام دهند.

داشتن اعتماد به نفس بسیار مفید است، اما سرمایه گذاری بر کاری منطقی است که یک ایده اجرایی خوب باشد. بعد از اتمام این مراحل کار انجام می شود؛ بنابراین کارآفرینان باید جسور و سرکش باشند تا بتوانند خلاف جریان فکری معمول حرکت کرده و محصولات بکر را به بازار عرضه کنند.

خوسلا می گوید: «کارآفرین کسی است که افکار خود را بر کارهایی متمرکز می کند که بقیه از اهمیت آنها غافلند.» البته به دلیل اینکه تنها داشتن ایده های مخالف به موفقیت نمی انجامد و باعث می شود فردی که این ایده ها را ارائه داده نادان به نظر برسد، کارآفرینی علاوه بر خلاقیت نیازمند جسارت قابل ملاحظه ای هم هست. در واقع بسیاری از ایده های خلاقانه در نظر اول احمقانه به نظر می رسند. به عنوان مثال، موسسان جوان تصاویر اسکای باکس استنفورد را در نظر داشته باشید. هدف آنها ساخت مجموعه ای از ماهواره های کوچک کم هزینه بود که بتوانند تغییری در روش انتقال تصاویر با کیفیت بالا را ایجاد کنند. بیشتر سرمایه داران بزرگ تکنولوژی، این ایده را جالب ولی احمقانه می دانستند. موسسان اسکای باکس تلاش زیادی کردند تا ایده خود را بفروشند، اما نهایتا خوسلا در آن سرمایه گذاری کرد و سال گذشته آنها برای تولید سری سوم ۷۰ میلیون دلار تامین سرمایه کردند و اکنون در حال تغییر صنعت ماهواره هستند.

این موضوع تاکیدی است بر اینکه داشتن یک دیدگاه مخالف لازم است، اما برای موفقیت کافی نیست. کارآفرینان خبره و بزرگ اغلب فروشنده های ماهری هم هستند. آنها می توانند ایده های خود را برای مشتریان، سرمایه داران و حتی مطبوعات شیرین جلوه داده و به هدف خود نزدیک شوند. آنها مجاب کردن را بلدند و می توانند هر چیزی را بفروشند.

کارآفرینان باید از پشتکار بالایی هم برخوردار باشند، حتی اگر به شکست در یک سرمایه گذاری برسند. مارک پینکوس (موسس شرکت زینگا) در زندگی کاری خودپستی و بلندی های زیادی را تجربه کرده است. مثلا او برای تبدیل کردن زینگا به یک شرکت سهامی عام، باید به انتظار از بین رفتن شبکه اجتماعی خود به نام ترایب می نشست. ترس از شکست نباید کارآفرین را از حرکت باز دارد. آنها برای موفقیت نیاز به باور این جمله از استیفن کاگوآ دارند: سعی کن و شکست بخور، ولی در سعی کردن شکست نخور. همانطور که مایا آنگولا می گوید: «شاید با شکست های زیادی مواجه شوید، ولی نباید به آن شکست ها ببازید.»

در نهایت یک کارآفرین نیاز به فروتنی دارد تا بفهمد هر کاری را نمی تواند به تنهایی انجام دهد. بهترین کارآفرینان افرادی را همکار خود قرار می دهند که حتی از خودشان بهتر باشند. در این حالت، شرکت مانند یک کشتی فضایی است که با سرعت بسیار بالا در حرکت بوده و نیازمند بهترین ستاره شناسانی است که می توانند مسیر را بیابند. گام اول مهم ترین گام برای یک شرکت است و بهترین لحظه برای جذب سرمایه های خلاق انسانی محسوب می شود.

با توجه به این مورد، عجیب نیست که آرش فردوسی، از مدیران اجرایی شرکت دراپ باکس، شخصا با چند صد متقاضی استخدام مصاحبه کرده است، چون تداوم نوآوری در شرکت ها حاصل کار کارمندان بزرگ آن است. جک دورسی، بنیان گذار توئیتر و اسکوئر، این موضوع را در مدرسه کار استنفورد به این صورت اشاره کرد که جرقه های موفقیت در شرکت های بزرگ چندین بار رخ می دهد و این رخداد اغلب به دلیل نبوغ کارمندان شرکت است، نه سرمایه گذاران اولیه آنها.

اغلب مردم نمی توانند کارآفرین باشند (این ویژگی به دست آوردنی نیست) و البته این موضوع جای ناراحتی ندارد، اما همه باید به کسانی که شخصیت کارآفرینی دارند یاری رسانند تا بتوانند از پس مشکلات خود بر آیند. کارآفرین بودن مانند صعود به قله اورست است: خیلی ها در طول راه شکست می خورند و آنهایی هم که موفق می شوند نباید به این بسنده کرده و باید به راه بی پایان خود ادامه دهند. کارآفرینان تازه کار راه سخت تری در پیش دارند؛ چون در سفر خود تنها هستند و تیمی برای پشتیبانی ندارند، الگویی از پیش تعیین شده ندارند که از آن تقلید کنند، سرمایه ای ندارند که بتوانند تجدید قوا کنند و حتی نقشه راه و مهارت ها و ابزارهای مورد نیاز برای ادامه راه را هم در اختیار ندارند.

ما باید به پیشتازان کارآفرینی برای حرکت به جلو کمک کنیم، باید اعتماد به نفسشان را ارج نهیم و جسارت و افتادگی آنها را هم که برای کارشان مورد نیاز است، تقویت کنیم. باید در راه اورست یاری رسان آنها باشیم و تکاملشان را سرعت بخشیم.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ پنج شنبه 16 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو