سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو
تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که وضعیت تلفن ها و تبلت های اندرویدی در بازار ایران چگونه است و هر کدام از شرکت های سازنده چه سهمی از آن را در اختیار دارند؟

نمودار بالا آماری است که توسط بازار اندروید تهیه شده (اردیبهشت ۹۲) و در اختیار نارنجی قرار گرفته و سهم هر یک از بازار اندروید ایران را نشان می دهد.
از آنجایی که اپلیکیشن بازار روی درصد بالایی از گجت های اندرویدی ایران مورد استفاده قرار می گیرد، می توان تا حد زیادی آن را منعکس کننده سهم شرکت های سازنده گجت های اندرویدی از بازار ایران دانست.
با بررسی آمار می‏بینیم که سامسونگ با ۴۸ درصد از بقیه برندها پیشی گرفته ‏است و نزدیک به نیمی از سهم بازار را در اختیار خود دارد. برندهای سونی و سونی اریکسون هم ۲۲ درصد سهم بازار را در اختیار دارند.
شرکت اچ تی سی با ۱۲درصد، جایگاه سوم را به خود اختصاص داده و جایگاه بعدی با ۲ درصد در اختیار ال جی است. برند هوآوی هم ۱ درصد از بازار را در دست دارد و بقیه کاربران از برندهای دیگر استفاده می‏کنند که سهم آنها جمعا ۹ درصد است.
اما تفاوت های جالبی بین بازار ایران و بازار جهانی دیده می شود که اگر آن را با نمودار پایین مقایسه کنید متوجه شان خواهید شد
 
graph-pie_android-manf-1024x845_.jpg
تصویر بالا آمار جدیدی است که از بررسی حدود یک میلیارد گجت اندرویدی در نقاط مختلف دنیا به دست آمده و تا حد زیادی نشان دهنده سهم جهانی شرکت ها از بازار است.
اینجا هم سامسونگ را با ۵۵ درصد بر بالای لیست می بینیم. این بخش از آمار تا حد زیادی به بازار ایران شبیه است اما در ادامه مشاهده می کنید که سونی و سونی اریکسون جمعا ۷ درصد بازار جهانی را در اختیار دارند در حالی که آمار ایران ۲۸ درصد است.
به نظر می رسد که کاربران ایرانی علاقه ویژه ای به برند سونی دارند و تلفن های این شرکت در ایران از محبوبیت زیادتری نسبت به دیگر کشورها برخوردار است.
همچنین این آمار به خوبی محبوبیت نسبی اچ تی سی را هم در ایران نشان می دهد چرا که آمار بازار جهانی ۸ درصد و بازار ایران ۱۲ درصد است.

به نظر شما سلیقه کاربران ایرانی چه تفاوتی با دیگر نقاط جهان دارد و دلیل برخی تفاوت ها را در چه چیزی می دانید؟
 
 


 

 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو