سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

. آی دسک مفهومی اپل
تصور کنید که این میز واقعی باشد. با استفاده از فناوری همچون فناوری Surface مایکروسافت، اپل یک میز اینتراکتیو خلق می کند که بتواند مانند جادو سخت افزار و نرم افزار را در هم ادغام کند. کل میز یک صفحه لمسی است که قادر است چندین برنامه همچون تقویم، تلفن و یادداشت های دیجیتال را همزمان اجرا کند.
آیا می خواهید در برنامه فتوشاپ ابزار برش را بردارید؟ فوراً تولباری که در سطح صاف قرار دارد را فشار دهید. احتمالاً این میز یک سیستم مکینتاش داخلی دارد و تنها چیزی که لازم دارید یک مانیتور است. می توانید برای انتقال فایل ها فقط آیفون، آیپاد یا آیپد خود را روی میز بگذارید.
برای افزایش تجربه کاربری، برنامه های منحصر بفردی را دانلود می کنید. داشتن پس زمینه/کاغذ دیواری فعال می تواند حواس پرتی جالبی برایتان باشد. البته توئیت های پوپ آپ، آپدیت های فیسبوک و ویدئوهای یوتیوب را فراموش نکنید. کسی چه می داند، شاید این زیبای شیشه ای آلومینیومی روزی تحقق یابد. با آنکه در کل این ایده بسیار خوشایند است، ولی قیمت آن قطعاً سر به فلک می کشد.

۲. ترایبوک اپل
در نظر اول لازم نیست نابغه باشیم تا بفهمیم این دستگاه چطور کار می کند. دو صفحه نمایش بیرونی تاشو هستند و فضای اضافی فراهم می کنند. در تئوری صفحه اصلی برای کار کردن مورد استفاده قرار می گیرد، در حالیکه دو پانل جانبی برنامه های سرگرمی را نشان می دهند.
وقتی در این ترایبوک بسته است، دو صفحه جانبی به زیبایی در داخل جمع می شوند و مانند ساندویچ در میان صفحه اصلی و کیبورد قرار می گیرند. به راحتی قابل حمل است و در هر کیف کوله ای جای می گیرد. اگر هم خواستید کمی مگش بپرانید، می توانید از منظره صفحه نمایش اولترا واید ۲۱ اینچی لذت ببرید. این ایده مفهومی بسیار جذاب است و تنها نگرانی ما عمر باتری است. با همه شارژی که این سه صفحه می خورند، این کودک جذاب به شیر بیشتری نیاز دارد!

۳. آی کام
بالاخره دیدیم که SIRI چطور کار می کند... چندان هم بد نیست! آیا این ویژگی لازم بود؟ نه. ولی آیا گجت نیرومندی است؟ چرا که نه! آی کام یک ایستگاه فرمان رومیزی است که از اتصال وای فای برای تأمین محتوا استفاده می کند. صفحه نمایش لمسی آن تقویم، وظایف روزانه، آب و هوا و چیزهای دیگر را نشان می دهد.
اشاره ها، برنامه ها و کارکردها موجود هستند. ولی یک ویژگی باورنکردنی که آن را از سونی Dash جدا می کند... شوخی کردیم! هولو صفحه آن تجربه نمایش سه بعدی هولوگرافیگ را زنده می کند. در مارس ۲۰۰۸، اپل یک برنامه انحصاری ثبت کرد. کسی چه می داند، شاید آنها دارند یک کارهایی می کنند!

۴. آی کار
بدون آنکه بخواهیم بر سر برتری خودروها و خودروسازها جنجال راه بیندازیم، فقط نظرمان را بر اساس مشاهداتمان می گوییم. آئودی، اپل دنیای خودروهاست. از توجه به جزئیات طراحی گرفته تا بازاریابی برجسته و عالی، آئودی هم مانند اپل، یک محصول تجملی و لوکس است. چه می شد اگر این دو برند با هم شریک می شدند؟ آیا کمک اپل به صنعت خودروسازی آسیب می زد؟ پیوند ژن های آئودی با دی ان ای اپل قطعاً موفقیت باشکوهی می شد. با ارائه بسته آپشن ایده آل آی کار، جدیدترین و عالی ترین ها در اختیار خریداران قرار می گرفت.
کابین آی کار فرمان ها و کنترل های سنتی خودرو را مجدداً تعریف کرده است. بخش فناوری/سرعت در قالب یک ال سی دی است که می توان آن را با استفاده از منوی ستینگ کنسول میانی آن را سفارشی کرد. چه گزینه های رقمی و دیجیتال بخواهید، چه نمای سنتی آنالوگ، انتخاب با شماست، می توانید پوسته ها و رنگ های مختلفی برای آن انتخاب کنید. کنترل موسیقی، مسیر رانندگی، ارتباطات و آب و خوا از طریق SIRI انجام می شود.
کنترل لوازم خانگی تان از طریق خودروی شما انجام می شود، می توانید برای گرم کردن اجاق قبل از آنکه به منزل برسید به آن فرمان دهید. این خودرو از طریق جی پی اس تعیین می کند که با در نظر گرفتن ترافیک موجود، چه مدت طول می کشد به منزل برسید. منزلتان از این زمان استفاده می کند و طبق آمار و تحلیل های ارسالی از سوی خودرو، غذا را برایتان گرم می کند و طوری اجاق را تنظیم می کند که وقتی به منزل رسیدید صدای بوق پایان اجاق را بشنوید. این تخیلات چیزهایی هستند که فرزندان و نوه های ما آنها را تجربه خواهند کرد.

۵. آیفون انعطاف پذیر
این ایده مفهومی بیش از آنچه تصور کنید به واقعیت نزدیک است. با پیشرفت های اخیر در فناوری صفحه لمسی، در چند سال آینده این ایده را تجربه خواهیم کرد. سامسونگ با صفحه نمایش امولد خود در آستانه این کشف بوده است که اولین بار در نمایشگاه الکترونیک ۲۰۱۱ آن را به نمایش درآورد. صفحه نمایش آن قابل خمش است و می شود آن را کاملاً لوله کرد و تقریباً در مقابل ضربه های مستقیم چکش مقاوم است. صفحه نمایش های بزرگی که نمی توان در حالت عادی در جیب گذاشت را می تواند لوله کرد.
آیا در ذهن شما هم ایده های خوبی شکل گرفته است؟ در نظر داشته باشید که رابطه نامطبوع فعلی بین سامسونگ و اپل، جاده پیش رو را مه آلود کرده است. اطمینان داریم که اپل کاملاً از پیشرفت های اخیر فناوری مطلع است و برای آینده برنامه ریزی می کند.

نتیجه
آیا این ایده ها عالی بودند؟ البته که نه. با کنار هم قرار گرفتن ذهن های باهوش، ایده های عالی چندین برابر می شوند. اپل به همه ما نشان داد و یاد داد که برای طراحی یک محصول، به همه گزینه های ممکن فکر کنیم. با در بر گرفتن عصر جدیدی از کمال گرایی، آسمان بالای سرمان فقط مرز و محدودیتی برای تمام چیزهایی است که می توانیم بدست آوریم. مفاهیم فوق به یک دلیل مفهومی نامیده می شوند. اغلب چیزهایی که به آنها اشاره شد به احتمال زیاد نور آفتاب را نخواهند دید.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو