سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو
سن ایکس باکس 360 زیاد شد و به موجب آن شایعات بسیاری در رابطه با نسل بعدی ایکس باکس منتشر گردید که هر کدام به یک نام برای آن اشاره داشتند: ایکس باکس 720، ایکس باکس اینفینیتی، نکس‌باکس و غیره. اما ردموندی‌ها نام دیگری را برای آن انتخاب نمودند: ایکس باکس وان (Xbox One). مایکروسافت شب گذشته جزئیات بسیاری را در رابطه با کنسول بازی جدید خود اعلام نمود و به همراه آن از چندین بازی شگفت‌انگیز پرده برداری کرد. ایکس باکس وان تنها یک کنسول بازی نیست، ردموندی‌های نام همه کاره را برای آن انتخاب کرده‌اند، ابزاری که علاوه بر بازی، برنامه‌های تلویزیونی، موسیقی، مکالمه صوتی و تصویری و وب گردی را نیز به اتاق نشیمن شما اضافه می‌کند. در این مقاله به همه آنچه مایکروسافت شب گذشته در مورد ایکس باکس وان مطرح نمود می‌پردازیم. با زومیت همراه باشید.
ایکس باکس وان مایکروسافت، یک راه حل جامع برای سرگرمی است. با این وسیله قادر به اجرای بازی‌های خارق العاده مثل Call of Duty: Ghost یا Forza و عناوین بسیار دیگر خواهید بود؛ اما علاوه بر این، امکان تماشای سریال‌های تلویزیونی یا برنامه‌های ورزشی را نیز خواهید داشت. ایکس باکس سیستم عامل خاص خود را دارد که از رابط کاربری شبیه به ویندوز 8 بهره می‌برد و امکان دانلود و نصب اپلیکیشن‌های مختلف بر روی آن میسر است.

سخت افزار
ایکس باکس وان: کنسول بازی و ست-تاپ باکس تلویزیون
برخلاف سونی که در کنفرانس معرفی پلی استیشن 4 از مشخصات سخت افزاری کنسول بازی خود پرده برداری نکرد، مایکروسافت از جزئیات زیادی درباره ایکس باکس وان پرده برداشت. این وسیله از یک بدنه مشکی برخوردار بوده و درایو آن نیز بلو-ری است. ایکس باکس به صورت افقی بر روی سطح قرار گرفته و کار می‌کند. ردموندی‌ها با AMD همکاری مشترکی را برای طراحی و تولید پردازنده 40 نانومتری ایکس باکس وان داشته‌اند، پردازنده‌ای که 8 هسته CPU و GPU دارد. کنسول بعدی مایکروسافت همچنین دارای 8 گیگابایت حافظه رم، 500 گیگابایت دیسک سخت، درگاه USB 3.0 و شبکه وای-فای با استاندارد 802.11n است.
همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم این وسیله یک کنسول بازی صرف نیست. ایکس باکس وان شبیه به ست-تاپ باکس‌ها عمل می‌کند. این وسیله دارای ورودی HDMI است تا بین گیرنده دیجیتال یا ریسیور و تلویزیون شما قرار گرفته و به مدیریت برنامه‌های تلویزیونی بپردازد. به این ترتیب کاربر قادر خواهد بود تا در کنار اجرای بازی، برنامه‌های تلویزیونی را نیز تماشا کند. حتی می‌توان در کنار مشاهده برنامه‌های تلویزیونی، به وب گردی، مکالمه ویدیویی و غیره نیز پرداخت.

یک سنسور کینکت در وسط و جلو دستگاه
به همراه کینک یک نسخه جدید از سنسور کینکت نیز معرفی گردید. تمرکز اصلی در کینکت جدید بر روی کنترل دستگاه از طریق دستورات صوتی بوده است، قابلیتی که در ایکس باکس 360 نیز وجود داشت اما هیچ وقت خوب کار نمی‌کرد. در ایکس باکس وان تنها کافی است عبارت: Xbox On را به زبان بیاورید تا دستگاه روشن شود، یا بگویید Go to TV تا وارد برنامه‌های تلویزیونی شوید، یا مثلا بگویید Go to Internet Explorer تا مرورگر وب برایتان اجرا شود. مایکروسافت ادعا کرده که میکروفون دستگاه نسبت به قبل کاملا تغییر یافته و از میکروفون قدرتمندی در آن استفاده شده است. این میکروفون قادر است صدای انسان را حتی در نویز شدید محیطی نیز تشخیص دهد. در کینکت جدید از یک دوربین 1080p استفاده شده که به لنز عریضی نیز مجهز است. از این دوربین برای مکالمه ویدیویی اسکایپ نیز استفاده می‌شود. این سنسور آنقدر خوب است که در هنگام ورزش در مقابل ایکس باکس وان، قادر به تشخیص ضربان قلب کاربر نیز می‌باشد. قابلیت دیگر کینکت جدید که بسیار جذاب و خلاقانه نیز به نظر می‌رسد، امکان تشخیص کنترلر یا دسته بازی جدید است که باعث هنگام سازی بازیکن جدید با بازی و همچنین تعامل بیشتر در بازی‌ها می‌شود.

کنترلرهای جدید
شب گذشته، مایکروسافت از دسته بازی یا کنترلر جدید ایکس باکس وان نیز پرده برداشت. در کنترلر جدید نزدیک به 40 تغییر فنی و نوآوری جدید اعمال شده است. بزرگترین تغییرات در این کنترلر مربوط به ارگونومی جدید و تریگرهای تازه برای ایجاد ویبره در آن است. در این کنترلر دکمه‌های جهت و d-padها نیز تغییر شکل داده‌اند. بخش مربوط به باتری داخلی نیز تغییر کرده است. کنترلر جدید ایکس باکس ارتباط نزدیک‌تری با سنسور کینکت دارد تا تنظیمات و کنترل بیشتری در اختیار کاربر قرار گرفته و امکان همگام سازی بازی بازیکنان نیز میسر شود.
به طور اجمالی، کینکت جدید دارای دوربین فول‌ اچ‌دی از نوع RGB با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه است که حسگرهای آن قدرتمندتر از قبل شده و دارای قابلیت «زمان پرواز» است. علاوه بر این موارد فنی، سری تازه‌ی کینکت دارای حسگرهای بهینه شده‌ای است که می‌تواند به خوبی کاربر (Gamer) و دسته بازی را تشخیص دهد، و با وجود قابلیت «زمان پرواز» می‌تواند تخمین دقیقی از رفت و برگشت پرتوهای نوری از کینکت به سوی کاربر و بالعکس را بدست آورد، که در افزایش دقت کنترل بازی بسیار موثر است.

نرم افزار
رابط کاربری جدیدی که همگی با آن آشنا هستیم
در ایکس باکس وان از رابط کاربری کاملا جدیدی استفاده شده است. اگرچه این رابط کاربری بطور کامل نسبت به قبل تغییر کرده، اما برای کاربران ویندوز 8 کاملا آشنا است. صفحه اصلی شبیه به صفحه استارت ویندوز 8 است و برنامه و بازی‌ها در قالب کاشی‌ها لیست می‌شوند. بخش‌های مختلف جدا از بازی در این رابط کاربری به خوبی ارتقاء یافته‌اند و امکان نصب نرم افزارهای سازگار با ایکس باکس در آن میسر شده است. دسترسی به برنامه‌های تلویزیونی نیز در آن به خوبی در نظر گرفته شده تا کاربر به راحتی بتواند از ایکس باکس وان به عنوان یک ست-تاپ باکس قدرتمند بهره ببرد.
مایکروسافت از سیستم‌عامل ایکس باکس وان با نام Xbox OS که به گفته آنها ترکیبی از سه سیستم‌عامل است، پرده برداری کرد. سیستم‌عاملی که همچون ویندوز 8 و ویندوز فون 8 از هسته NT ویندوز بهره می‌برد. این سیستم عامل بصورت پیش فرض به همراه اپلیکیشن‌هایی همچون اسکایپ و اینترنت اکسپلور عرضه می‌شود. یکی از قابلیت‌های کلیدی ایکس باکس وان قابلیت اجرای همزمان دو نرم افزار بر روی صفحه است که نام Snap برای آن انتخاب شده، درست همان نامی که در ویندوز 8 نیز برای این قابلیت در نظر گرفته شده است. به کمک Snap، قادر خواهید بود تا بخشی از صفحه را به یک برنامه و باقی صفحه را به برنامه یا بازی دیگر اختصاص دهید. مثلا همزمان با اجرای بازی، 30 درصد از صفحه به برنامه اسکایپ و مکالمه ویدیویی یا برنامه تلویزیونی یا مرورگر وب اختصاص داده می‌شود. سنسور کینکت نیز سویچ کردن بین این اپلیکیشن‌ها را به کمک دستورات حرکتی یا صوتی ساده می‌کند.

ایکس باکس لایو قوی تر شده است
ایکس باکس لایو بخش درآمدزای پلتفرم سرگرمی مایکروسافت است و ردموندی‌ها نسبت به بروز رسانی آن نیز اقدام نموده‌اند. در نسخه جدید لایو، همانند قبل اشتراک طلایی و نقره‌ای وجود دارد و دستاوردهای کاربر در بازی‌های مختلف در آن ثبت می‌شود تا با رکوردهای دیگران قیاس شوند. اما از جمله قابلیت‌های جدید این سرویس می‌توان به Game DVR اشاره کرد. این قابلیت به کاربر امکان ضبط ویدیو از بازی‌ و سپس ویرایش و به اشتراک گذاری آن را می‌دهد. سرویس جدید دیگر Smart Match نام دارد، به کمک این سرویس قادر خواهید بود در زمان انتظار برای پیوستن به یک بازی چند نفره، تلویزیون تماشا کنید تا نوبت به بازی شما برسد.

بازی‌ها
عناوین جدید
مهم نیست سخت افزار و امکانات کنسول بازی چقدر باشد، کنسول بازی بدون بازی بدرد نمی‌خورد. مایکروسافت نیز این موضوع را به خوبی درک کرده و در کنفرانس شب گذشته خود تنها 15 عنوان بازی انحصاری ایکس باکس را معرفی کرد. بازی‌هایی که همه آنها در سال اول عرضه ایکس باکس وان وارد بازار خواهند شد. ردموندی‌ها از نسخه جدید اتومبیل رانی Forza Sport با گرافیک خارق العاده پرده برداری کردند و علاوه بر آن دمو کوتاهی از بازی Quantum Break را به نمایش گذاشتند. این بازی ترکیبی از فیلم و انیمیشن است که گیم-پلی جدیدی برای آن در نظر گرفته شده است.
EA و Activision نیز از بازی‌های خود برای ایکس باکس وان خبر دادند. EA چهار بازی NFL 25, NBA Live 14, FIFA 14 و UFC را برای سال اول عرضه این کنسول بازی در نظر گرفته است. هر دو این کمپانی‌ها وعده دادند که بازی‌های انحصاری برای ایکس باکس تولید خواهند کرد بازی‌هایی که برای پلی استیشن سونی عرضه نخواهند شد.

بله می توان آفلاین بازی کرد
متاسفانه امکان اجرای بازی‌های ایکس باکس 360 در ایکس باکس وان وجود ندارد. مایکروسافت دلیل عدم سازگاری با بازی‌های قبلی را در معماری جدید پردازنده 64 بیتی ایکس باکس وان اعلام نمود. ایکس باکس 360 از یک پردازنده مبتنی بر معماری RISC از خانواده PowerPC بهره می‌برد. به همین دلیل بازی‌های آن با معماری x86 سازگار نخواهند بود.
پیش تر شایعه شده بود که امکان اجرای بازی‌های ایکس باکس بصورت آفلاین در ایکس باکس بعدی وجود نخواهد داشت. اما مایکروسافت این موضوع را رد کرد و اعلام نمود زمانی که بازی را بر روی کنسول نصب نمودید دیگر حتی به دیسک بازی نیز نیازی نخواهید داشت.

تلویزیون
ایکس باکس وان گزینه‌های متنوعی را برای برنامه های تلویزیونی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از طریق این کنسول بازی به Netflix و ESPN دسترسی خواهید داشت. مایکروسافت قرار است از طریق کابل یا ماهواره نیز دسترسی کامل به برنامه‌های تلویزیونی در ایکس باکس وان را ایجاد کند. ایکس باکس وان از طریق ورودی HDMI بین تلویزیون و گیرنده دیجیتال قرار می‌گیرد تا کنترل کامل تلویزیون را در اختیار گیرد. امکان دسته بندی برنامه‌ها یا مشاهده برنامه‌های محبوب از طریق ایکس باکس وجود خواهد داشت. نرم افزار SmartGlass که بر روی تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها نصب می‌شود با بخش تلویزیون ایکس باکس وان نیز سازگار شده است تا کنترل کنسول از طریق ابزارهای موبایل میسر شود.
 
 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو