سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو


 

اما به هر حال وقتی لپ تاپی عمرش را کرده و به خط پایان نزدیک شده، تعمیر و استفاده مجددش چندان به صرفه نیست، چراکه تجربه ثابت کرده است که چنین اقدامی باعث می شود خرج اضافی روی دست کاربر گذاشته شود و پس از چند ماه کاربر ناچار به تعمیر دوباره و دوباره و دوباره لپ تاپ شود. شاید در چنین شرایطی فروش لپ تاپ به تعمیرکاران لپ تاپ بهترین کار باشد، اما دور انداختن یا به فروش رساندن لپ تاپ با توجه به مشکلات امینیتی و سوءاستفاده هایی که این اواخر صورت گرفته است کاری چندان بی خطر نیست، پس باید قبل از اینکه لپ تاپ یا حتی برخی از قطعات کامپیوتری را دور بیندازید، نکاتی ایمنی را مد نظر قرار دهید. نکاتی که در این بخش به شما گوشزد می کنیم تا دچار دردسرهای بعدی نشوید.

تمام اطلاعات خود را از روی دستگاه پاک کنید:
قبل از اینکه لپ تاپ، کامپیوتر رومیزی یا حتی قطعات کامپیوتری را دور بیندازید، تمام اطلاعات اعم از تصویری و صوتی و تایپی را از روی دسکتاپ، درایوها و... پاک کنید، زیرا ممکن است این اطلاعات در اختیار دیگران قرار گیرند. همچنین در نظر داشته باشید که درصورتی که داده های حساسی روی درایوهای شما وجود دارد، باید پیش از دور انداختن دیسک سخت از شر این داده ها خلاص شوید.

حتی اگر تصور نمی کنید که داده حساسی روی درایوها وجود داشته باشد، باز هم به شرایط اعتماد نکنید. حتی فرمت کردن یا پارتیشن بندی مجدد درایو یا حذف داده های آن نیز کافی نیست. ابزارهایی که داده ها و فایل های شما را قطعه قطعه می کنند (file Shredder)، به شما کمک می کنند که فایل های خود را به شکل امن تری حذف کنید. رمزگذاری داده ها پیش از حذف آنها نیز می تواند بازیابی آنها را در آینده مشکل تر کند.

قسمت های به درد بخور و مورد نیازتان را از روی دستگاه باز کنید:
در صورتی که قصد دارید کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپتان را دور بیندازید، قسمت هایی را که قبلا تعمیر کرده اید و قطعات تعمیری نو هستند را از دستگاه جدا کنید. البته این کار را طوری انجام دهید که به دستگاه صدمه ای وارد نشود. برای این کار می توانید از کمک اوراق کاران و تعمیرکاران لپ تاپ استفاده کنید، زیرا ممکن است خارج کردن ناشیانه یک قسمت از دستگاه موجب آسیب رسیدن به دیگر قطعات شود.

تمام دسترسی های دستگاه را پاک کنید:
اطمینان حاصل کنید که تمامی حساب های کاربری یا دیگر امکانات کنترل دسترسی مرتبط با تجهیزاتی که قرار است دور بیندازید، حذف شده اند، زیرا در صورت عدم حذف دسترسی های دستگاه، ممکن است حساب های کاربری شما در معرض دیگران قرار گرفته و مورد استفاده قرار گیرند.

جوانب ایمنی را در نظر بگیرید:
در برخی موارد لازم است که تجهیزات ذخیره سازی به طور فیزیکی تخریب گردند تا اطمینان حاصل شود که داده های حساس نشت نخواهند یافت. در این شرایط احتمالا نباید خود شما این کار را انجام دهید، بلکه متخصصانی وجود دارند که این کار را برای شما انجام می دهند و به شکل بسیار مطمئن تری داده های شما را غیرقابل بازیابی خواهند ساخت. درصورتی که سیاست های سازمان شما اجازه سپردن این کار را به گروهی خارج از سازمان نمی دهد، باید گروهی متخصص و با تجهیزات لازم برای این کار در درون سازمان خود داشته باشید.

به محیط زیست آسیب نزنید:
طی سال های اخیر برخی از تولیدکنندگان کالاهای کامپیوتری دست به تولید کالاهای بازگشت پذیر به طبیعت یا سازگار با محیط زیست زده اند.

از آنجا که شما نمی دانید کدام بخش از دستگاهتان چنین خصوصیت را دارد، بی مهابا عمل نکنید و حواستان باشد که دور انداختن سیستم شما به محیط زیست آسیب نزند. پس اگر تصمیم گرفتید لپ تاپ یا حتی برخی از قطعات کامپیوتری را دور بیندازید، حواستان باشد که آن را کجا رها می کنید. ممکن است دستگاه یا قطعات کامپیوتری با زباله های قابل بازگشت به محیط همراه شوند که در این صورت به طبیعت صدمه می زنند. همچنین ممکن است این قطعات همراه با دیگر زباله ها سوزانده شوند که در این صورت بسیار خطرناک است و حتی ممکن خطراتی مانند انفجار و... ایجاد کند.

رهگیری سیستم و دستگاه را فراموش نکیند:
اطمینان حاصل کنید که نشانه های فیزیکی روشنی از پاکسازی کامل یک سیستم به روشی کاملا امن در اختیار دارید و اطمینان حاصل کنید که چیزی اشتباه نشده است. بهتر است کامپیوترهایی که کاملا پاکسازی نشده اند در مکان خاصی نگهداری شوند و سیستم هایی که کار پاکسازی آنها کامل شده است در مکانی دیگر قرار گیرند تا از ایجاد اشتباه جلوگیری گردد. این کار احساس فوریت نیاز به پاکسازی امن تجهیزات را نیز افزایش می دهد.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو