سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

این طور که به نظر می رسد سازندگان Castle Crashers در پنج سال گذشته بیکار نبوده اند و روی جاه طلبانه ترین بازی خود که یکی از بهترین عناوین سکوبازی بعد از Super Meat Boy است، کار می کرده اند. Battle Block Theater شاید در نگاه اول خیلی ساده به نظر برسد، اما سازنده ها همین سادگی را تا مرز بی نقص بودن پیش برده اند. شما می توانید ابتدا بخش داستانی را که بیش از صد مرحله دارد، تجربه کنید سپس دوباره با دوستانتان به آن مراحل برگشته و تجربه ای جدید و به مراتب لذت بخش تر را رقم بزنید. اگر دوست داشته باشید می توانید به قسمت ساخت مرحله بروید و ایده های خود را پیاده کنید و آنها را با دوستان خود و دیگر کاربران شبکه XBL به اشتراک بگذارید یا مراحل ساخته شده توسط دیگر افراد را تجربه کنید.
در این صورت همانند Little Big Planet با تعداد زیادی مرحله مواجه خواهید شد که ساعت ها و چه بسا هفته ها می تواند شما را به خود مشغول کند. البته هیچ تضمینی وجود ندارد که همه آنها به همان خوبی مراحل اورجینال بازی باشد، که طبیعی هم هست. در کنار این دو بخش یک قسمت به نام «آرنا» نیز در بازی وجود دارد که در آن می توانید به صورت آفلاین یا آنلاین در تیمی قرار گرفته و با بازیکنان دیگر به رقابت بپردازید. باتوجه به این که ابتدای این بخش چه مدی را انتخاب کرده باشید، این رقابت می تواند متفاوت باشد؛ ولی به هرحال یک اصل ثابت دارد و آن هم این است که سرعت و دقت در آن به طرز دیوانه کننده ای بالاست. BBT داستان تعدادی دوست است که کشتی آنها گرفتار توفان شده و در جزیره ای مرموز پراکنده می شوند. ساکنان این جزیره گربه هایی هستند که این مسافران مفلوک را به اسارت گرفته و از آنها می خواهند برایشان نمایش های مرگبار انجام دهند که در واقع هر کدام از مراحل بازی است.
وجود کلمه Block در نام بازی به این دلیل است که ساختار مراحل بازی به شکل بلوک هایی است که کنار هم قرار گرفته اند و به مرور با پیشروی در بازی تنوع این بلوک ها و کارایی شان متنوع و بیشتر خواهد شد. هدف هر مرحله جمع کردن حداقل سه الماس سبزرنگ و رسیدن به نقطه خروج است. بدیهی است اگر موفق شوید تمام الماس های موجود در هر مرحله را جمع آوری کنید. امتیاز بالاتری خواهید گرفت. علاوه بر الماس ها، در هر مرحله یک کلاف کاموا و گاهی اوقات یک کلاه طلایی نیز وجود دارد که به دست آوردن آنها نیز امتیاز اضافه خواهد داشت. چند مرحله انتهایی هر بخش زمان دار بوده و باید طی مدت مشخص شده آنها را به پایان برسانید. طنز و شوخی در همه جای بازی به چشم می خورد. از روایت خاص و زیبای آن که حتی راوی صدای باد را هم با دهان درمی آورد گرفته تا موسیقی ای که ناگهان با شنیدن صدای تمبک، تم ایرانی به خود می گیرد و اتفاقاتی که برای کاراکترها می افتد.
BBT برخلاف جلوه بصری اش چندان ساده نیست و پشت سر گذاشتن بخش هایی از مرحله مستلزم مردن و درس گرفتن از اشتباهات است که شاید برای بازیکنان کم تجربه تر کمی اعصاب خردکن شود. با این حال، سیستم چک پونت بازی در بیشتر موارد آنقدر هوشمندانه است که ابایی از مردن های پیاپی نخواهید داشت. واحد پولی بازی همان الماس ها و کلاف های کاموایی است که جمع آوری می کنید. در ازای پرداخت ده الماس می توانید چهره های مختلف برای شکل های سر کاراکتر خریداری کنید و در ازای تعداد مشخصی کلاف می توانید سلاح و تجهیزات جدید را آزاد کنید. در مورد تنوع و گستردگی این موارد همین بس که سر کاراکتر می تواند مثلث، مربع، دایره یا مستطیل باشد و هریک از اینها چیزی بیش از ۸۰ شکل متفاوت دارند. این قضیه در مورد سلاح ها نیز تقریبا همین گونه است، با این تفاوت که آنها منحصر به فرد نیستند. به هرحال اگر به صورت آنلاین BBT را تجربه کنید، احتمال دیدن دو کاراکتر دقیقا یکسان تقریبا برابر صفر است. بهترین ویژگی بازی تجربه دو یا چند نفره آن است. مراحل بازی در این صورت با تغییراتی همراه خواهد شد تا بدون همکاری و مشارکت با دیگران نتوانید آنها را تمام کنید. در این حالت دیگر صحبت بردن یا باختن فردی نیست، صحبت از بردن و باختن تیمی است!
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ شنبه 4 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو