سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

امنیت بسیار پایین ویندوز اکس پی موجب شده بود تا کاربران مبتدی نیز براحتی مرحله رمز عبور اولیه ویندوز را رد کرده و بدون در اختیار داشتن رمز، بتوانند وارد رایانه شوند و رمز مدیر سیستم را نیز از بین ببرند. انجام این کار در مواقعی که رمز عبورتان را فراموش کرده اید و قصد ورود بی اجازه به رایانه دیگران را ندارید، بسیار مفید است چرا که می توانید بدون دراختیار داشتن رمز عبور، وارد سیستم عامل شده و رمز جدیدی را برای خود تعریف کنید. با توجه به این موضوع و بروز این مشکل در سیستم های عامل ویندوز ویستا و 7، و از آنجا که امنیت این سیستم ها بسیار بالاتر از ویندوز اکس پی است و دور زدن رمز عبور آن براحتی امکان پذیر نیست.

1. برای انجام این کار ابتدا می باید دیسک نصب ویندوز را در اختیار داشته باشید و اولویت اول بوت رایانه را نیز روی درایو نوری رایانه تنظیم کرده باشید. (این تنظیمات در بایوس رایانه اعمال می شود و با توجه به حرفه ای بودن این ترفند، مطمئنا کاربران خواننده این بخش با انجام این کار آشنایی دارند.)

2. پس از بوت شدن رایانه توسط دیسک نصب سیستم عامل، در صفحه اول زبان انگلیسی را انتخاب و روی گزینه Repair your computer کلیک کنید.

3. پس از طی مرحله 2، پنجره System Recovery Options برای شما نمایش داده می شود که می باید گزینه Use recovery tools… را در آن انتخاب کرده و از کادر میانی پنجره موجود، سیستم عامل خود را انتخاب و روی کلید Next کلیک کنید.

4. در ادامه با کلیک روی گزینه Command Prompt ، فرمان regedit را در آن وارد کنید.

5. پس از باز شدن پنجره ویرایش رجیستری، می باید گزینه HKey_Local_Machine را انتخاب کرده سپس از منوی File گزینه Load Hive را انتخاب کنید.

6. در پنجره باز شده، فایل SYSTEM موجود در مسیر Windows\System32\config\ را از روی هارددیسک خود انتخاب و گزینه Open را کلیک کنید.

7. در پنجره باز شده یک نام برای Key Name برگزینید (به عنوان مثال 123 را تایپ کنید)

8. پس از طی مراحل فوق، مجددا پنجره ویرایش رجیستری را مشاهده می کنید. در این مرحله می باید روی گزینه HKey_Local_Machine 2 بار کلیک کنید تا گزینه های زیرشاخه آن نمایش داده شود. سپس روی گزینه 123 نیز همین کار را انجام دهید و از میان گزینه های موجود در آن گزینه Setup را انتخاب کنید.

9. حالا از بخش سمت راست گزینه SetupType را پیدا کنید و پس از کلیک راست روی آن و انتخاب گزینه Modify، مقدار Value data را به عدد 2 تغییر دهید و OK را بزنید.

10. مجددا از بخش سمت راست، گزینه CmdLine را پیدا کنید و پس از کلیک راست روی آن و انتخاب گزینه Modify، در کادر Value data عبارت cmd.exe بنویسید.

11. حالا از منوی File گزینه Exit را انتخاب کنید تا پنجره ویرایش رجیستری بسته شود سپس در خط فرمان داس عبارت regedit را تایپ کنید و کلید اینتر را فشار دهید تا ویرایشگر رجیستری مجددا باز شود.

12. حالا روی گزینه HKey_Local_Machine 2 بار کلیک کنید و گزینه «123» را که در مرحله 7 ایجاد شده بود انتخاب کنید. سپس از منوی File، گزینه Unload Hive را برگزینید و در پنجره سوالی به نمایش درآمده گزینه Yes را انتخاب کنید.

13. مجددا با استفاده از گزینه Exit در منوی File از ویرایشگر رجیستری خارج شوید و در خط فرمان داس عبارت exit را تایپ کنید تا از این بخش نیز بیرون بیایید.

14. دیسک نصب ویندوز را بیرون بیاورید و رایانه را خاموش و روشن کنید.

15. پس از روشن کردن مجدد رایانه هنگام عملیات بوت، پنجره فرمان داس به نمایش درخواهد آمد. در این بخش باید نام کاربری و رمز عبور خود را مطابق دستور زیر تایپ کنید:

به عنوان مثال:
net user click 123456
پس از وارد کردن دستور فوق در صورتی که پیغام The Command Completed Successfully نمایش داده شود، نام کاربری click با رمز عبور 123456 در سیستم عامل ایجاد شده است و می توانید دستور exit را تایپ کنید تا از خط فرمان خارج شده و با رمز جدید به سیستم عامل وارد شوید.
توجه: چنانچه میان حروف نام کاربری شما فاصله خالی وجود دارد باید هنگام استفاده از دستور فوق، نام کاربری را بین 2 علامت « « قرار دهید. به عنوان مثال:
net user “sebado download”123456


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:بازنشانی رمز عبور ویندوز ویستا , توسط سیبادو