سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

توییتر در مارس ۲۰۰۶ توسط جک دورسی ایجاد شد و در جولای ۲۰۰۶ آغاز به کار کرد. این میکروبلاگینگ در سال ۲۰۱۲ دارای ۵۰۰ میلیون کاربر فعال بوده است که ۳۴۰ میلیون توییت در روز ارسال می‌کنند و بیش از ۱.۶ میلیارد جستجو در آن انجام می‌شود.
توییتر با شعار «چه کار می‌کنید؟» (به انگلیسی: ?What are you doing)‏ پا به میدان وب ۲.۰ گذاشت امّا در نوامبر سال ۲۰۰۹ میلادی این شعار به «چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟» (به انگلیسی: ?What"s happening)‏ تغییر کرد. یکی از ویژگی‌های توییتر محدود بودن به تایپ تنها ۱۴۰ کاراکتر است. این دو شناسه به قدری نو بود که به سرعت در بین کاربران اینترنت به محبوبیّت رسید. در توییتر افزون برفرستادن نوشتار می‌توان فیلم، عکس، و صدا نیز ارسال کرد. توییتر در لغت به معنی جیک جیک کردن است.

شعبه مرکزی توییتر در سان‌فرانسیسکو، ایالت کالیفرنیا واقع است و دفاتری نیز در شهرهای بوستون، نیویورک و سن‌آنتونیو دارد. توییتر در رتبه بندی وبگاه الکسا در میان ده وبگاه برتر در رتبه هشتم قرار دارد.بی‌تغییر ٨(آگوست ٢٠١٢) در حال حاضر شرکت توییتر بیش از ۶۰۰ کارمند دارد و در ۱۶ زبان در دسترس است.
تویتر تا اوت ۲۰۱۱ دارای زبان‌های هلندی، پرتغالی برزیل، ایتالیایی، اسپانیایی، ترکی، انگلیسی، آلمانی، روسی، فرانسوی، چینی، هندی، ژاپنی و کره‌ای بوده‌است و زبان‌های دیگر نیز در حال اضافه شدن به این وبگاه هستند. پروژهٔ ترجمهٔ توییتر با درخواست کاربران برای زبان‌های خود توسط تیم ۲۰۰هزار نفری توییتر برای ترجمه آغاز می‌شود، تیم این پروژه از کاربران برای ترجمه نیز استفاده می‌کند. در حال حاضر زبان‌های در حال ترجمهٔ فیلیپینی و مالایی است که با اضافه شدن این دو زبان تعداد زبان‌های توییتر به ۱۳ عدد می‌رسید که جدیدا زبان فارسی هم به این شبکه اضافه شده است.
توییتر در ماه مارس سال ۲۰۰۶ توسط جک دورسی راه اندازی شد. از بناینگذارن این شرکت می‌توان اوان ویلیامز، بیز استون وجک دورسی را نام برد. اولین توییت در ۲۱ مارس سال ۲۰۰۶ در ساعت ۹:۵۰ بعد از ظهر توسط جک دورسی یکی از بنیان‌گذاران توییتر نگاشته شد.
شرکت پژوهشی مبتنی بر بازار سن آنتونیو، پیر آنالیتیکس، دو هزار توییت را در اوت ۲۰۰۹ در دوره‌ای دو هفته‌ای از ۱۱ صبح تا ۵ بعد از ظهر مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. «توییت‌های آمریکایی و به زبان انگلیسی». این توییت‌ها در ۶ دسته تقسیم بندی شده بودند.

سخنان بیهوده ۴۰٪
گفتگو ۳۸٪
باارزش ۹٪
خودارتقایی ۶٪
اسپم ۴٪
اخبار ۴٪

دانا بوید پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی در واکنش به بررسی‌های انجام شده توسط پیر آنالیتیکس چنین استدلال کرد: بهتر است پژوهشگران پیر از واژگان «توجه اجتماعی» و یا «آگاهی محیطی» به جای «سخنان بیهوده» استفاده کنند. او این واژگان را چنین توضیح داد: افرادی که دوست دارند از عقاید و احساسات اطرافیان خود حتی در زمانی که امکان با هم بودنشان فراهم نیست، اطلاع پیدا کنند.
یکی از کاربردهای جدید توییتر استفاده از آن به عنوان یک منبع غنی علاقه‌ها و سلیقه‌های کاربران در کشورهای متفاوت است از این رو بسیاری از شرکت‌های تجاری با جمع آوری و حتی خرید تویت‌های کاربران به علاقه‌های آن‌ها پی می‌برند و این می‌تواند بهترین راه برای شناخت خواسته‌های مشتریان باشد. بسیاری از شرکت‌ها و فروشندگان با داشتن یک حساب کاربری در توییتر با مشتری‌های خود همیشه در تماس هستند و از نطرات و پیشنهادهای آن‌ها در مورد محصولات و خدماتشان بهره می‌برند.
توییتر یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در ایران است، رشد کاربران این وبگاه در خرداد ۸۸ به حدی رسیده بود که در سایت الکسا به عنوان چهارمین وبگاه پربازدید ایرانیان معرفی شد. در حال حاضر توییتر توسط دولت ایران فیلتر شده‌است و کاربرانش به طور مستقیم به آن دسترسی ندارند.
توییتر رشدی بیش از ۵۷ میلیون دلار آمریکا، از بودجه سرمایه گذاری‌های مخاطره آمیز را داشته که البته ارقام دقیق این مبلغ به صورت عمومی اعلام نشده‌است. سرمایه‌گذاری اولیه برروی توییتر، مبلغ نامعلومی‌است که بنا به شایعات در حدود ۱-۵ میلیون دلار گفته شده‌است. در دور دوم سرمایه گذاری در سال ۲۰۰۸، سرمایه‌ای ۲۲ میلیون دلاری هزینه شد. و دور سوم سرمایه گذاری در سال ۲۰۰۹، سرمایه‌ای ۳۵ میلیون دلاری بود که توسط سرمایه گزاران رسمی و الگوگیری سرمایه‌ای همراه با مبالغ نامعلومی از دیگر سرمایه گذاران مانند: یونین اسکوئر ونچرز، اسپارک کپیتال و اینسایت ونچر پارتنرز صورت پذیرفت. توییتر توسط یونین اسکوئر ونچرز، دیجیتال گرج، اسپارک کپیتال و بیزوس اکسپدیشنز مورد حمایت و پشتیبانی قرار گرفت.

در می‌سال ۲۰۰۸، استاندارد صنایع اعلام کرد که امکان ادامه حیات بلند مدت توییتر به علت سود دهی پایین، محدود شده‌است. تاد چفی یکی از اعضای هیئت مدیره توییتر پیش بینی کرد که شرکت می‌تواند از تجارت الکترونیکی درآمد کسب کند و نیز اشاره کرد که کاربران ممکن است مایل به خرید اقلام به طور مستقیم از خود توییتر باشند زیرا که در حال حاضر پیشنهادها و تبلیغاتی را برای محصولات فراهم می‌کند.
در ۱۳ آوریل ۲۰۱۰، توییتر طرح‌هایی را برای ارائه تبلیغات برای شرکت‌ها اعلام کرد که به وسیلهٔ آن، شرکت‌ها می‌توانستند از طریق خرید «توییت‌های برتر» و ظاهر شدن این توییت‌ها در نتایج جستجوهای انتخاب شده، تبلیغات خود را انجام دهند، این طرح با مدل تبلیغ «گوگل ادوردز» مشابه بود. از تاریخ ۱۳ آوریل، توییتر اعلام کرد که تا کنون از چندین شرکت که تمایل به تبلیغ در این سایت را داشته‌اند ثبت نام به عمل آمده‌است که از آن جمله می‌توان به سونی پیکچرز، ردبول، بست بای و استارباکس اشاره کرد.
در ژوئیه ۲۰۰۹، بعضی از درآمدها و اسناد کاربران توییتر بعد از دسترسی غیر قانونی هکر کرال هکر، در تک کرانچ منتشر شد. این اسناد، درآمدهای سه ماهه سوم سال ۲۰۰۹ را ۴۰۰ هزار دلار و درآمدهای سه ماهه چهارم سال با حدود ۲۵ میلیون کاربر در پایان سال را ۴ میلیون دلار پیش بینی کرده بود. این طرح‌ها برای پایان سال ۲۰۱۳، ۱٫۵۴ بیلیون درآمد، ۱۱۱ میلیون دلار درآمد از طریق نت و ۱ بیلیون کاربر را پیش بینی کرده بود. هیچ گونه اطلاعاتی مبنی بر نحوه برنامه ریزی توییتر برای رسیدن به این ارقام منتشر نشده‌است. بیز استون بنیان‌گذار توییتر در پاسخ، پستی را در وبلاگ منتشر کرد و در آن اذعان داشت که احتمال اقدام قانونی بر ضد هکر وجود دارد.
اگرچه شرکت فروش تبلیغات خود را از اواحر بهار ۲۰۱۰ آغاز کرد، با این حال روش مدیریتی بر این بود که درآمد سالیانه ۴۵ میلیون دلاری را به وجود آورد. حتی با وجود ضرر و زیان بسیار در سال ۲۰۱۰، افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری در سرمایه گذاری جدید در دسامبر سال ۲۰۱۰ و پیش بینی درآمد در سال ۲۰۱۱ از ۱۰۰ میلیون دلار به ۱۱۰ میلیون دلار، بهای شرکت را از فوریه ۲۰۱۱ به افزایش تقریبی ۳٫۷ بیلیون دلار رساند.

در می۲۰۱۱، ۳۵۰۰ سهام توییتر به مبلغ ۳۴٫۵۰ دلار به فروش می‌رسد. توییتر به عنوان یک نامزد احتمالی برای اولین عرضه عمومی در سال ۲۰۱۳ معرفی می‌شود.در ماه ژوئن سال ۲۰۱۱، توییتر اعلام کرد که می‌خواهد به تجارت‌های کوچک، سیستم تبلیغاتی مخصوص به خودشان را ارائه دهد.

توییتر برای همیشه

توییتر برای همیشه نام کتابی‌است که در مورد راه‌های بازاریابی و جمع آوری کمک‌های مالی و همچین تغییرات از راه توییتر نوشته شده‌است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:آشنایی صفحه شبکه اجتماعی توییتر اینترنت کامپیوتر , توسط سیبادو