سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو
معرفي:
روشهاي گوناگوني وجود دارند که میتوانند وسايل الکترونيکي را به يکديگر متصل نمایند. براي مثال:
کابلهاي ترکيب کننده.
سيم هاي برقي.
کابلهاي اينترنت(شبکه داخلي).
Wifi (ازطريق شبکه محلي بي سيم [WLAN])
سيگنالهاي مادون قرمز.
زمانيکه از کامپيوترها، سيستمهاي سرگرم کننده صوتي يا تصويري و يا تلفنها استفاده مي کنيد، قطعات گوناگون اجزاء سيستمها اجتماعي از وسايل الکترونيکي را بوجود مي آورند. اين وسايل با يکديگر از طريق بکارگيري تنوعي از سيم ها، کابلها، سيگنالهاي راديويي وجريانهاي نوري مادون قرمز، ارتباط برقرار مي نمايند.
اتصال نمودن وسايل و دستگاهها هرروزه بيشتر پيچيده مي شوند. در اين مقاله، به يک روش اتصال وسايل و دستگاهها که بلوتوث(Bluetooth) ناميده ميشود که ميتواند اين پروسه را بصورت ساده و موثر انجام دهد، نگاه مي کنيم .
يک اتصال دهنده بلوتوث بصورت بي سيم و خودکار است، و داراي ويژگيهايي قابل توجه بوده که ميتواند زندگي روزانه ما را ساده نمايد.
[تنها کاربرانی که ثبت نام و Login کرده باشند می توانند این قسمت را ببینند. براي ثبت نام كليك كنيد]

مشکل :
زمانيکه دو وسيله احتياج دارند که با يکديگر ارتباط برقرار نمايند، بايد قبل از اينکه ارتباط شروع شود در مورد تعدادي نکات با يکديگر به توافق برسند. اولين نکته، ارتباط فیزيکي است: آيا آنها از طريق سيم با يکديگر ارتباط برقرار خواهند نمود ، يا از طريق نوعي سيگنالهاي بي سيم؟ اگر آنها از سيم استفاده کنند، چند سيم نياز مي باشد؟...... يکي، دوتا، هشت تا، 25 تا؟ زمانيکه در مورد ارتباط فیزيکي تصميم گيري شد، چند سوال ديگر بشرح زیر پيش مي آيند:
هر دفعه چه میزان ديتا ارسال خواهد شد؟ براي مثال، پورتهاي سريال ، در هر لحظه 1بيت ديتاارسال مي کنند، در حاليکه پورتهاي موازي چندين بيت را در يک لحظه ارسال مي نمايند.
آنها چگونه با يکديگر ارتباط برقرار مي کنند؟ تمام طرفين در يک ارتباط الکترونيکي نياز دارند که بدانند، بيت ها چه معني اي ميدهند؟ و اينکه پيامي که از طریق این ارتباط دريافت کرده اند آيا همان پيامي است؟ اين به معناي ايجاد و توسعه يک مجموعه از فرمانها و پاسخهای به آن فرمانها، که به عنوان " پروتکل " شناخته شده اند، ميباشد.

راه حل بلوتوث :
بلوتوث عمل شبکه نمودن در مساحت کوچک را با از بین بردن نیازها جهت دخالت کاربر وهمینطور حفظ قدرت سیگنال در حد بسيار پايين جهت ذخيره انرژي باتري، عمل انتقال را انجام مي دهد. اين را براي خود مجسم کنيد که در حال استفاده تلفن سلولي (موبايل) تان که بلوتوث آن فعال شده است، می باشید و از نظر مکانی، خارج از در اصلی خانه تان در فضای بیرون هستید. شما به شخص در طرف ديگر خط مي گوييد که 5 دقيقه ديگر به شما تلفن نمايد که از اين رو بتوانيد وارد خانه شده وچيزهايي که به همراه داريد را سرجاي خودشان بگذاريد. به همان سرعتي که وارد خانه ميشويد، نقشه ای که بر روی تلفن سلولی (موبایل ) تان از سیستم GPS فعال شده ی بلوتوث اتومبیل تان دریافت نموده اید بطور خودکار و اتوماتیک به کامپیوتر که بلوتوث آن فعال شده ، فرستاده مي شود، براي اينکه تلفن سلولي (موبايل) تان يک سيگنال بلوتوث را ازکامپيوتر شخصي تان دریافت کرده و بطور خودکار ديتايي را که براي انتقال اختصاص داده ايد، ميفرستد. 5 دقيقه بعد، زمانيکه دوست شما مجدداً به شما زنگ مي زند، تلفن خانه تان که با بلوتوث فعال شده، بجاي تلفن سلولي (موبايل) تان، زنگ مي زند. آن شخص به همان شماره موبایل تان زنگ زده، اما تلفن خانه تان سيگنال بلوتوث را از تلفن سلولي (موبايل) تان گرفته و بطور خودکار تماس گرفته شده را به خود مسير دهي مجدد(Re-Route) مي نمايد، بلوتوث متوجه شده که شما درخانه تان هستيد. و در ضمن هر سيگنال نقل و انتقال به و از تلفن سلولي (موبايل) تان فقط 1 ميلي وات انرژي مصرف مي نمايد، از اينرو شارژ تلفن سلولي (موبايل) تان تقريباً بخاطر همه اين فعاليتها تحت تأثير قرار نگرفته و تقريباً انرژي اي مصرف نخواهد کرد.
بلوتوث اساساً يک استاندارد شبکه اي است که در 2 سطح کار مي نمايد:
بلوتوث ، یک ارتباط را در سطح فيزيکي فراهم مي آورد -- بلوتوث يک استاندارد با فرکانس راديويي مي باشد.
بلوتوث سازشي رادر سطح پروتکل فراهم مي آورد، جائيکه محصولات بايد سازش کرده و يا قبول نمايند برروي مواردي نظيراينکه چه زماني بيتها فرستاده مي شوند، چند بیت در يک زمان فرستاده خواهد شد، واينکه چگونه طرفين در يک مکالمه ميتوانند اطمينان حاصل نمايند که پيامي که دريافت شده، همان پيامي است که فرستاده شده است.
[تنها کاربرانی که ثبت نام و Login کرده باشند می توانند این قسمت را ببینند. براي ثبت نام كليك كنيد]
از مزاياي بزرگ بلوتوث اين مي باشد که بي سيم ، ارزان و خودکار است. راههاي ديگر جهت حل اين مشکل بکارگيري سيم ها، شامل ارتباطات مادون قرمز نیز وجود دارند. مادون قرمز به امواج نوري با فرکانس پايين تر که چشمان انسان قادر به دیدن، و دريافت و تفسير آن نيست، اشاره مي نمايد.
اشعه مادون قرمز در بيشتر سيستمهاي کنترل از راه دور (ريموت کنترل) تلويزيونها ديده مي شود. ارتباطات مادون قرمز نسبتاً مطمئن بوده و هزينه زيادي جهت ساختن آن در داخل وسايل احتياج نمي باشد، اما اشعه مادون قرمز دوعيب دارد:
اول اينکه مادون قرمز، فن آوري يا تکنولوژي خط ديد (Line of Sight) است. براي مثال، شما بايد دستگاه کنترل از راه دور را به تلويزيون يا دستگاه پخش کننده DVD جهت انجام امور، نشانه رويد.
دومين عيب آن اينست که مادون قرمز تقريباً هميشه يک فن آوري " يک به يک (ONE-TO-ONE) " مي باشد.
با اشعه مادون قرمز، شما مي توانيد ديتا را بين کامپيوتر روي ميزي تان و کامپيوتر لپ تاپتان بفرستيد، اما در آن واحد نه به هم کامپيوتر لپ تاپتان و PDA تان.
اين دو قابليت ماون قرمز در حقيقت به نوعي سودمند می باشند. بعلت اينکه فرستنده ها وگيرنده هاي مادون قرمز بايد در يک مسير وخط با يکديگر قرار گيرند واز اين رو تداخل ها (پارازيتها) بين 2 وسيله، خيلي غيرمحتمل و غیر معمول است. طبيعت " يک به يک " ارتباطات مادون قرمز از اين نظر مفيد هستند که پيام فقط به يک دريافت کننده که هدفتان است مي رود، حتي در يک اتاق پر از دريافت کنندگان مادون قرمز.
هدف از ايجاد بلوتوث اين بوده که بر مشکلاتي که با استفاده از سيستمهاي مادون قرمز پيش مي آيند، غلبه نماید. استاندارد بلوتوث قديمي با ورژن 0/1 داراي، سرعت انتقال تا حداکثر 1 مگابيت در ثانيه (Mbps) را داراست ، در حاليکه بلوتوث با ورژن 0/2 مي تواند انتقال تا 3 مگابيت در ثانيه را انجام دهد. بلوتوث با نسخه 0/2 بادستگاهايي که با بلوتوث با نسخه 0/1کار مي کردند، نيز سازگار مي باشند.

چرا بلوتوث نامیده میشود؟
هرالد بلوتوث در اواخر دهه ی 900 پادشاه دانمارک بود. او توانست دانمارک و بخشی از نروژ را به یک کشور پادشاهی که سپس مسحیت را به دانمارک آورد، متحد نماید. او باساخت مجسمهء یادبودی از پدر و مادرش ، نام خود را به یادگار گذاشت. او در سال 986 در یک جنگ با پسرش کشته شد. اس وند فورک برد (Svend Forkbeard) این نام را برای استانداردی که نشان میدهد که چقدر شرکتهای از منطقه اسکاندیناوی (ملیتهای شامل: دانمارک، سوئد، نروژ و فنلاند) برای صنعت ارتباطات مهم هستند، انتخاب نمود.

عمليات بلوتوث
شبکه بلوتوث،ديتا را از طريق امواج راديويي با قدرت پايين انتقال مي دهد.
بلوتوث برروي يک فرکانس 45/2 گيگا هرتز (اگر بخواهیم دقیق باشیم درحقيقت بين 402/ 2 گيگا هرتز و480/2 گيگا هرتز) ارتباطش را برقرار مي کند. اين فرکانس توسط پيمان بين المللي جهت استفاده از وسايل : صنعتي، علمي و پزشکي ( Industrial Scientific and Medical Devices- IMS ) کنار گذاشته شده است.
[تنها کاربرانی که ثبت نام و Login کرده باشند می توانند این قسمت را ببینند. براي ثبت نام كليك كنيد]
تعدادي از وسايلی که ممکن است هم اکنون از آنها استفاده مي کنيد از باند فرکانس راديويي مشابه سود ميبرند مانند ديده بانهاي بچه هاي کوچک (Baby Monitors)، بازکننده هاي در گاراژ و نسل هاي جديد تلفنهاي بي سيم همگي از فرکانسهاي موجود در باند IMS استفاده مي نمايند و اطمينان حاصل مي کنند که بلوتوث و اين دستگاههاي ديگر با يکديگر تداخلي ايجاد نکرده که اين مسئله خود يک بخش قاطع ازپروسه طراحي بوده است.
يکي از روشهايي که دستگاههاي بلوتوث از تداخل با ديگر سيستمها جلوگيري مي کنند، از طریق توسط فرستادن سيگنالهاي بسيار ضعيف درحدود 1ميلي وات مي باشد. با مقايسه قدرتمند ترين تلفنهاي سلولي (موبايل) که ميتوانند سيگنالهاي تا 3 وات را انتقال دهند، قدرت پايين سیگنال محدوده ی دستگاههاي بلوتوث را تاحدود 10 متر(32 فيت) محدود مي کنند، که از اينرو امکان تداخل بين سيستم کامپيوترتان و تلفن قابل حمل يا تلويزيونتان را از بين مي برد. حتي با قدرت پايين، بلوتوث نياز به خط ديد (Line of Sight) بين دستگاههايي که مي خواهند ارتباط برقرار کنند، ندارد. ديوارها در خانه مانع از انتقال يک سيگنال بلوتوث نمي شوند، که از اينرو اين استاندارد را جهت کنترل نمودن چنين وسيله در اتاقهاي متفاوت، مفيد مي نمايد.
[تنها کاربرانی که ثبت نام و Login کرده باشند می توانند این قسمت را ببینند. براي ثبت نام كليك كنيد]
بلوتوث مي تواند تا 8 وسيله يا دستگاه را بطور همزمان متصل نمايد. ارتباط تمام آن دستگاهها در شعاع مشابه 10 متر (32 فوت)، ممکن است این فکر را برای شما بوجود آورد که در ارتباط آنها با یکدیگر تداخل ايجاد ميشود، اما این خيلي غيرمحتمل است. بلوتوث از يک تکنيک بنام "جهش فرکانس طيف گسترده شده (Spread- Spectrum Frequency Hopping) " استفاده مینماید که عمل تداخل را براي بيش از يک دستگاه يا وسيله که بتوانند در همان فرکانس و در همان زمان عمل انتقال را با یکدیگر انجام دهد، نادر ميسازد. در اين تکنيک، يک وسيله از79 فرکانسي که بطور تصادفي (Randomly) انتخاب شده اند و تک مي باشند در درون يک محدوده مشخص شده، استفاده خواهند نمود، و از يکي به ديگري برپايه و قاعده منظمي تغيير خواهد نمود، با این تکنیک در حالت استفاده از بلوتوث، فرستنده ها فرکانسهايشان را 600/1 مرتبه در هر ثانيه تغيير خواهند داد، که این بدين معنا مي باشد که وسايل بيشتری مي توانند استفاده کامل را از برش محدود شده طيف راديويي ببرند. از آنجائيکه هر فرستنده بلوتوث از انتقال طيف گسترده پخش شده بطور خودکار بهره میبرد، اين خيلي غير محتمل است که دو فرستنده در آن واحد برروي فرکانس مشابه اي باشند. همين تکنيک، ريسک اين مسئله که تلفنهاي قابل حمل يا دستگاههاي ديده باني کودکان (Baby Monitors) با دستگاههاي استفاده کننده از فرستنده ها و گیرنده های بلوتوث تداخل ايجاد نمايند را به حداقل ميرساند، بخاطر اینکه عمر هر تداخلي بر روي يک فرکانس ويژه فقط براي يک بخش کوچکي از يک ثانيه خواهد بود.
[تنها کاربرانی که ثبت نام و Login کرده باشند می توانند این قسمت را ببینند. براي ثبت نام كليك كنيد]
اگر زمانيکه وسايلی که برای نقل و انتقال دیتا از بلوتوث استفاده می نماینددر محدوده يکديگر وارد شوند، يک مکالمه الکترونيکي انجام گرفته که معين نمايد که آ يا آنها ديتا براي به اشتراک گذاشتن دارند؟، و يا يکي نياز به کنترل ديگري دارد، یا خیر؟ در این مواقع نیاز نیست که کاربر يک دگمه را فشار داده يا يک فرمان بدهد -- مکالمه الکترونيکي بطور خودکار اتفاق مي افتد. زمانیکه مکالمه اتفاق افتاد، وسايل -- چه آنها بخشي از يک سيستم کامپيوتر باشند، يا يک دستگاه پخش موسيقي استريو -- يک شبکه را شکل مي دهند. سيستمهاي بلوتوث يک شبکه شخصي (Personal Area Network – PAN ) ، يا پيکونت (Piconet ( را ايجاد مي نمايند، که این شبکه ممکن است بین وسایلی که يک اتاق را پر کرده يا ممکن است فاصله بين تلفن سلولي (موبايل) در داخل کيفش بر روي کمربندتان و هدست (گوشي + ميکروفون) برروي سرتان قرار گرفته، باشد. زمانی که پيکونت یا شبکه شخصي ايجاد شد، اعضاء بطور تصادفي (Random ) باعث جهش فرکانسها در هم آهنگي با يکديگر ميشوند، از اينرو آنها (اعضای شبکه) با يکديگر تماس داشته و از پيکونت هاي ديگر که ممکن است در همان اتاق در حال عمل کردن باشند، محافظت مي کنند وتداخلي بين آنها ايجاد نمي شود. در قسمت بعدي ما يک مثال از سيستم متصل شده از طریق بلوتوث را چک مي کنيم.

پيکونت ها (Piconets )
حال فرض مي کنيم که شما داراي يک اتاق پذيرايي بسيار نمونه مدرن با وسايل بسيار نمونه مدرن در درونش مي باشيد. يک سيستم سرگرمي – تفريحي تشکيل شده از يک سيستم استريوي موسيقي، يک پخش کننده DVD و يک گيرنده ی تلويزيون ماهواره اي و يک تلويزيون در اين اتاق پذيرايي بسيار مدرن شما وجود دارند، يک تلفن بي سيم و يک کامپيوتر شخصي نيز در اين اتاق موجودند. هر کدام از اين سيستم ها از بلوتوث استفاده مي نمايند، و هر کدام ، پيکونت های خود را شکل مي دهند که بين واحد اصلي و تجهيزات جانبي شان ارتباط برقرار نمايند. تلفن بي سيم، يک فرستنده بلوتوث رادر قسمت پايه و يکي ديگر را در ست دستي اش (Handset) داراست. سازنده، هر واحد (قسمت پايه و ست دستي ) را با يک آدرس که در درون محدوده اي از آدرسهايي که براي نوع بخصوصي وسيله ايجاد نموده، برنامه نويسي مي کند. زمانيکه قسمت پايه (روي ميزي) ابتداء روشن مي شود، آن قسمت پايه، سيگنالهاي راديويي را براي هر پاسخي از هر واحدي با يک آدرس در محدوده ي به خصوصي، مي فرستد. از آنجائيکه ست دستي يا هندست داراي يک آدرس در آن محدوده باشد، هندست پاسخ داده و بدين طريق به يک شبکه ي کوچک شکل داده مي شود. حال حتي يکي از اين وسايل، سيگنالي از سيستم ديگر دريافت نمايد، آن وسیله آن سيگنال را ناديده مي گيرد. بعلت اينکه آن سيگنال از درون شبکه نيست. کامپيوتر و سيستم سرگرمي (تلويزيون، دريافت کننده يا گيرنده ي ماهواره اي و غيره) از ميان روتينهاي مشابه عبور کرده و شبکه هايي را از ميان آدرسها در محدوده هاي ايجاد شده توسط توليد کننده، ايجاد مي نمايد. زماني که شبکه ها ايجاد شدند، سيستم ها شروع به برقراری ارتباط ميان خودشان در آن شبکه جديدي که ايجاد شده، مي نمايند. هر پيکونت به طور تصادفي از ميان فرکانس هاي موجود عمل جهش را انجام ميدهد، که از اينرو تمام پيکونت ها کاملاً از يکديگر جدا مي شوند.
حال در اتاق پذيرايي سه (3 ) شبکه ي جدا از هم ايجاد شده، که هر کدام از اين شبکه ها از وسايلي که آدرس فرستنده هايي که بايد به آنها گوش دهند و همينطورآدرس گيرنده هايي که بايد با آنها صحبت کند، تشکیل مي شوند. از آنجائيکه هر شبکه، فرکانس عملياتي اش را هزاران بار در ثانيه تغيير مي دهد، خيلي غير محتمل است که هر دو شبکه اي در آن واحد بر روي يک فرکانس باشند. اگر چنين اتفاقي بيفتد، مشکل پيش آمده فقط يک جزء خيلي کوچکي از ثانيه را بخود اختصاص مي دهد و نرم افزار، طراحي شده که چنين خطاها و اشتباهاتي را مانند يک علف هرز از اطلاعات گيج شده خارج ساخته و اصلاح نمايد و کار اصلي شبکه کردنش را انجام دهد.

انتقال انعطاف پذير
بيشتر وقتها يک روش شبکه، يا در يک جهت و در يک زمان کار مي نمايد، که این حالت بعنوان هاف دوپلکس (Half Duplex) ناميده مي شود، يا به طور همزمان در دوجهت کار مي نمايد، که این حالت به عنوان ارتباط فول دوپلکس (Full Duplex) ناميده ميشود. يک تلفن بلندگودار که به شما اجازه مي دهد در یک زمان يا گوش دهيد، یا صحبت کنيد، ولی هر دو کار را در يک زمان نمي توانيد انجام دهيد، يک مثال از ارتباط هاف دوپلکس مي باشد، در حاليکه يک هندست تلفن عادي يک وسيله ي فول دوپلکس مي باشد. از آنجائيکه بلوتوت طراحي شده که در شرايط مختلفي کار نمايد، مي تواند هم هاف دوپلکس و هم فول دوپلکس باشد.
تلفن بي سيم يک مثال از بکارگيري اي مي باشد که يک پيوند (فول دوپلکس [ دوطرفه]) را فرا مي خواند و بلوتوث می تواند ديتا را با يک نرخ بيش از 64 کيلوبايت در هر ثانيه در يک پيوند فول دوپلکس بفرستد -- که این يک نرخ انتقال به میزان کافي بالا است که چندين مکالمه صوتي را پشتيباني نمايد. -- بعنوان مثال در متصل شدن به يک چاپگر کامپيوتر، بلوتوث مي تواند تا 721 کيلوبيت در ثانیه در يک جهت و 6/57 کيلو بيت در هر ثانيه از طرف ديگر، عمل انتقال را انجام دهد.
اگر استفاده با همان سرعت در هر دو جهت فراخواني شود، بلوتوث مي تواند يک پيوند را با ظرفيت 6/432 کيلوبيت در ثانيه ايجاد نمايد.

امنيت بلوتوث
در هر برپاسازي شبکه هاب بي سيم، امنيت بعنوان يک مسئله بزرگي تلقي مي شود. وسايل بسادگي ميتوانند امواج راديويي را از هوا بگيرند، ازا ينرو افرادي که اطلاعات حساس را از طريق يک اتصال بي سيم ميفرستند نياز دارند که احتياط هايي را براي اينکه اطمينان حاصل نمايند که آن سيگنال ها قطع نشده و تداخلي درآنها به وجود نيايد، داشته باشند. تکنولوژي (فن آوري) بلوتوت فرقي با آنها ندارد -- بلوتوث بصورت بي سيم عمل کرده و بنابراين مستعد جاسوسي و دسترسي از راه دور نظير WiFi است که در صورتيکه شبکه ايمن نباشد این اتصال یا پیوند مستعد ارسال ناقص يا تداخل مي باشد. با بلوتوت، اگرچه طبيعت خودکار اتصال، که مزاياي بسيار زيادي از نظر زمان و تلاش را داراست، وجود دارد، بلوتوث است همچنين براي افرادي که به دنبال ارسال اطلاعات شما بي اجازه شما مي باشند نيز کار مینماید.
بلوتوث چندين حالت امنيت را ارائه ميدهد، و سازندگان وسايل تعيين مي کنند که از چه حالت امنیتی در يک وسيله ي قابل بکارگيري بلوتوث، استفاده نمايند. در تقريبا همه ی موارد، کاربران بلوتوث مي توانند، " وسايل قابل اطمينان " را ايجاد نمايند که مي تواند بدون درخواست اجازه، ديتا را تبادل نمايد. زمانيکه هر وسيله ديگر سعي مي کند که يک اتصال را با کاربرد دستگاه بلوتوت ايجاد نمايد، کاربر بايد تصميم بگيرد که به اينکار اجازه بدهد يا نه؟ امنيت سطح خدمات و امنيت سطح وسيله با يکديگر کار کرده که از وسايل يا دستگاهها از انتقال ديتای غيرمجاز محافظت نمايد. روشهاي امنيتي شامل مراحل و رويه هاي اجازه دادن و شناسايي مي باشند که استفاده از خدمات و سرويسهاي بلوتوث را براي کاربر داراي مجوز محدود نموده و نیاز دارد که کاربر يک تصميم هوشيارانه جهت بازکردن يک فايل يا قبول نمودن در مورد انتقال ديتا را بگيرد.
تا زمانيکه اين احتياط ها و پيشگيري ها بر روي تلفن کاربر يا هر وسيله ديگر در نظر گرفته شوند، دسترسي غيرمجاز، غيرمحتمل است. يک کاربر حتي میتواند بسادگي حالت بلوتوت را به حالت "غيرقابل کشف و پيدا کردن" سوئيچ نموده و کلا"ً از اتصال با ديگر وسايل بلوتوث جلوگيري بعمل آورد. اگر يک کاربر استفاده از شبکه ی بلوتوت را از ابتداء براي همزمان سازي دستگاهها درخانه قادر ساخته باشد، اين ممکن است راه خوبي جهت ممانعت از هر شانس نفوذ و رخنه ی امنيتي در زمانيکه در مکانهاي عمومي است، باشد.
هنوز نويسندگان ويروس تلفنهاي سلولي (موبايل) اوليه از پروسه ی اتصال خودکار شده ی بلوتوت جهت فرستادن فایلهاي آلوده سود مي برند. هر چند، از آنجائيکه بيشتر تلفنهاي سلولي(موبايل) ازيک اتصال مطمئن بلوتوت که احتياج به مجوزدهي و تصديق را قبل از پذيرش ديتا از يک وسيله ناشناخته دارند، بهره مي برند، فايل آلوده بطور نمونه نميتواند به مسير دوري از تلفن همراه گيرنده، با استفاده از بلوتوت نفوذ و رخنه کند، زمانيکه ويروس در تلفن سلولي (موبايل) کاربر وارد مي شود، کاربر بايد براي باز کردن آن و سپس نصب آن موافقت نمايد. اين مسئله، تا کنون ويروسهاي تلفنهاي سلولي (موبايل) را از انجام خسارت زياد، متوقف ساخته است.
مشکلات ديگر نظير " فرستادن غيرمجاز اطلاعاتbluejacking) ( " ، " ًگذاشتن مشکل bluebugging)) " و " استراق سمع کنندگان تلفنهاي اتومبيل car whisperer)) "ً بعنوان مسائل امنيتي خاص بلوتوت شده اند. فرستادن غيرمجاز اطلاعات يا Bluejacking شامل کاربران بلوتوت که يک کارت بيزينس (فقط در حقيقت پيام متني ) را به کاربران بلوتوث ديگر در محدوده ی 10 متري (32 فوتي) ميفرستند، مي باشد. اگر کاربر متوجه نشود که پيام چيست، او ممکن است اجازه دهد تماس به کتاب آدرسش (Address Book) اضافه گردد، و اين تماس مي تواند پيامهايي را برايش بفرستد که امکان دارد بطور اتوماتيک باز شوند، بعلت اينکه آنها از يک تماس شناخته شده، ارسال گرديده.
 
 


 

 
 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ جمعه 27 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو