سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو
براي دسترسي به صفحه‌هاي معرفي شده در ادامه، تنها کافي‌است عبارت موجود در تيتر هر قسمت را در جعبه آدرس مرورگر فايرفاکس وارد نموده و کليد Enter را بفشاريد.

About:About
اولين صفحه، About است که ليستي از صفحات داخلي فايرفاکس را در اختيار شما مي گذارد. البته همه اين صفحه ها براي کاربران عادي مفيد و يا قابل درک نيستند. با اين حال شما مي‌توانيد آزادانه به تمامي اين صفحات سرک بکشيد و با آن‌ها بيشتر آشنا شويد.

About:Home
شما با وارد کردن about:home در نوار آدرس فايرفاکس به صفحه خانگي خود هدايت خواهيد شد. اين ساده‌ترين راه بازگشت به صفحه خانگي شماست.

About:Config
اين صفحه مهمترين قسمت فايرفاکس است که مجموعه‌اي از تنظيمات ريز و درشت براي شخصي سازي اين مرورگر را در بر گرفته است. کار با اين صفحه و تغيير تنظيمات آن نيازمند دقت فراواني است و اعمال تنظيمات اشتباه مي‌تواند براي شما مشکل ساز شود. اگر يک کاربر تازه کار هستيد، پيشنهاد مي‌شود از کنجکاوي در اين صفحه بپرهيزيد.

About:Preferences
دسترسي به منوي تنظيمات فايرفاکس بسيار راحت است. در ويندوز شما مي‌توانيد از منوي بالاي صفحه، گزينه Tools و سپس گزينه Preferences را انتخاب کنيد. ولي اين کار صفحه مربوط به تنظيمات را در يک پنجره کوچک و جديد باز مي‌کند که مانع ادامه وبگردي شما خواهد شد (ماداميکه باز باشد). اگر مايليد اين تنظيمات را در يک تب جديد و بزرگ ببينيد about:preferences را در يک تب جديد تايپ و باز نماييد.

About:Permissions
آيا مايليد سطح دسترسي هاي مرورگر خود را تغيير دهيد؟ مثلاً اينکه رمز عبور ها شما را ذخيره کند و يا اينکه به فايل‌هاي کوکي اجازه ذخيره ندهد و يا صفحه هاي ناخواسته را باز نکند و ... . همه اين تنظيمات در about:permissions به آساني تحت کنترل شما در خواهند آمد.

About:PrivateBrowsing
حتماً با اين قابليت که در اکثر مرورگرهاي حرفه‌اي ايجاد شده آشنايي داريد. مرور امن، به شما اين امکان را خواهد داد تا بدون برجا گذاشتن هيچگونه ردپايي از خود، به مرور صفحات وب بپردازيد. براي دسترسي به اين امکان راه‌هاي بسياري وجود دارد. هم از منوي بالا قابل دسترسي است و هم با کليد ميانبر. اما يک راه نيز تايپ about:privatebrowsing در نوار آدرس است.

About:SessionRestore
تا حالا براي شما پيش آمده که مرورگرتان کرش کند و همه صفحاتي که در حال مرور آن بوديد يک‌جا بسته شوند؟ از همه مهم‌تر تاکنون برايتان پيش آمده که پس از اجراي مجدد مرورگر، پيغام بازيابي صفحات قبلي به نمايش در نيايد؟ خوب شما مي‌توانيد با استفاده از دستور about:sessionrestore شانس خود را براي بازگرداندن صفحات بسته شده بيازماييد.

About:AddOns
اگر افزونه‌هاي بسياري داريد و مايليد آن‌ها را در يک تب جداگانه مديريت کنيد از about:addons استفاده کنيد.

About:Plugins
پلاگين ها بسيار شبيه افزونه ها هستند. مهمترين تفاوت‌شان در اين است که پلاگين ها بستر لازم براي اجراي صحيح امکاناتي خاص را فراهم مي‌کنند. مثلاً Flash Player. ليست پلاگين هاي نصب شده در فايرفاکس را به کمک دستور about:plugins مشاهده کنيد.

نکته: تمامي دستوراتي که در بالا به آن‌ها اشاره شد را مي بايست در نوار آدرس فايرفاکس (درست شبيه وارد کردن آدرس يک سايت) تايپ کرده و سپس Enter را فشار دهيد.

نتيجه‌گيري
اين 9 صفحه مهمترين صفحاتي هستند که هر کاربر حرفه‌اي فايرفاکس لازم است آن‌ها را بشناسد.

 
 


 

 
 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:صفحه About کاربران فايرفاکس بايد بشناسند , توسط سیبادو