سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو
 

 

 

دانشمندان دانشگاه بريستول طي تحقيقات خود به تلفنها و يا دستگاه هاي رايانه اي اشاره کرده اند که تغيير شکل مي دهند و براي مثال مي توانند هنگامي که يک بازي را روي آن اجرا مي کنند به نوعي تغيير شکل دهند که بازي کردن با آن تسهيل شود و يا اينکه از يک صفحه کليد سه بعدي برخوردار باشند که هنگامي که از آن استفاده نمي کنيد ناپديد شود.

اين گروه تحقيقاتي شش نمونه اوليه دستگاه تغيير شکل دهنده ساخته اند که با آنها مواد و سيستمهاي مختلفي که را مي توان براي ساخت آنها به کار گرفت، آزمايش کنند. در ميان مواد آزمايش شده مي توان به پليمرهاي الکترواکتيو دي الکتريک و آلياژهاي حافظه دار اشاره کرد. دکتر آن رودانت محقق اصلي اين تحقيقات اظهار داشت: در زندگي روزمره با اشکال مختلفي رو به رو هستيم که شکل آن به ما مي گويد چگونه بايد از آنها استفاده کنيم. براي مثال يک دستگيره در و يا در بطري نوع استفاده از خود را در شکلش دارد.

تلفنهاي همراه صرفا مستطيل شکل هستند و شکل آنها با کارکردشان همخواني ندارد. وي اضافه کرد: مواد بسيار مختلف و جالبي در آزمايشگاه هاي تحقيقاتي توليد مي شوند که ما از تمام آنها مطلع نيستيم، از اين رو تصميم گرفتيم به تحقيق درباره اين موضوع بپردازيم که چگونه مواد با به کاربردن يک ولتاژ تغيير شکل مي دهند، منبسط يا منقبض مي شوند. الکترواکتيو دي الکتريک مواد پلاستيکي هستند که هنگامي که به واسطه يک ميدان الکتريکي ايجاد شده ميان دو الکترود فشرده شوند، تغيير شکل مي دهند، درحالي که آلياژهاي حافظه دار مواد متاليکي هستند که مي توان آنها را به شکلي در آورد و سپس آنها را با گرما به شکل اوليه بازگرداند.

محققان 10 خاصيتي را شناسايي کرده اند که مي تواند براي توصيف شکل قطعي اين دستگاه ها به کار رود که در آن ميان مي توان به انحناء و انبساط اشاره کرد. يک نمونه اوليه از اين دستگاه ها از يک تکه کاغذ پوشيده شده با الکترواکتيو دي الکتريک ساخته شده داراي انعطاف بالا است اما قابليت انحنا و انبساط آن محدود است. نمونه ديگر که با قطعاتي از چوب ساخته شده با سيمهاي آلياژهاي حافظه دار به هم متصل شده است و نسبتا موفق بود چرا که از قابليت انحناي مناسب و سرعت بالا برخوردار بود. براساس اظهارات رودانت، چالش بعدي ساخت مواد تغيير شکل دهنده اي است که بتواند به شناخت اين مسئله برسد که چه شکلي براي کاربر مناسب است و همچنين تمرکز بر روي اجزا ساخت اين دستگاه ها چون باطري خواهد بود تا بتوان آنها را به شکلي انعطاف پذير ارائه کرد.
 


 

 
 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو