ما را حمایت کنید
 
سیبادو

در اينترنت موضوع اين است كه اطلاعات چگونه از يك كامپيوتر به كامپيوتر ديگر انتقال مي يابد آيا تا بحال قكر كرده ايد كه از زمانيكه شما درخواست يك صفحه وب مي كنيد تا زمانيكه آن را روي صفحه كامپيوتر خود دريافت مي كنيد چه اتفاقي مي افتد؟ و چگونه اطلاعات از گوشه اي از جهان به گوشه اي ديگر انتقال مي يابند؟
 
 
 
آنچه اتفاق مي افتد  تا يك سري اطلاعات  (مثلاً يك صفحه وب ) در اينترنت انتقال داده شود در ذيل به صورت مرحله به مرحله بيان شده است:

    اين اطلاعات در تعداد بسيار زيادي قطعه كه يك اندازه هستند شكسته مي شوند ( اين قطعات پاكت ها يا PACKETS  ناميده مي شوند.)

    يك header  به هر PACKET اضافه مي شود كه توضيح مي دهد آن PACKET از كجا آمده است ، كجا بايد برود و در بين PACKET هاي رسيده چه موقعيتي دارد.

    هر PACKET فرستاده مي شود از كامپيوتري به كامپيوتر ديگر تا به مقصد برسد هر كامپيوتر در طول مسير تصميم مي گيرد كه هر پاكت را در مسير بعدي به كدام كامپيوتر ارسال كند. اين مي تواند وابسته به چيزهايي باشد مانند اين كه كامپيوتر هايي كه PACKET ها را دريافت مي كنند به چه ميزان مشغول باشند اين گونه نيست كه همه PACKET ها يك مسير را بپيمايند.

    در مقصد PACKET ها آزمايش مي شوند. اگر PACKET اي  از دست برود و يا خراب شود يك پيام فرستاده مي شود كه درخواست فرستادن دوباره آن PACKET را مي دهد تا همه پاكتها به صورت سالم و بدون عيب فرستاده شوند.

    PACKET ها دوباره به شكل اصلي خود مونتاژ مي شوند.

هر كامپيوتري كه متصل شده است به اينترنت نرم افزاري دارد كه به آن TCP/IP گفته مي شود كه مسئول دريافت و ارسال و چك كردن PACKET ها است TCP/IP چسب اينترنت است

TCP/IP: ( Transmission Control Protocol / internet protocol )
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:, توسط سیبادو