سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو


چه لنزی بخریم ؟


 

راهنمای انتخاب لنز برای دوربین

 


 

بهترین لنز برای شروع

 

لنزی که بتواند شما را در هر وضعیتی یاری کند، و بدون هیچ تخصصی بتواند لذت عکاسی را به شما هدیه دهد. اگر بخواهیم مثال بزنیم، طیف گسترده ای از لنزها را می توان نام برد که گروهی از عکاسان به شما معرفی می کنند چون خودشان قبلا با این لنزها کار کرده اند. مثلا AF-S DX NIKKOR 18-300mm f/3.5-5.6G ED VR این لنز طیف گسترده ای از پوشش از نزدیک ترین تا دورترین فاصله را ممکن می سازد. همچنین بزرگترین محدوده زوم را در اختیارتان قرار می دهد. قرار بر این است که در این پست از لنزهایی نام ببریم که شما را در انتخاب تان آزاد بگذارند، نه آنکه بیشتر دچار سردرگمی شوید.

 

بهترین لنز برای عکاسی پرتره

 

اگر از شما بپرسند بهترین لنز برای پرتره چیست؟ با جسارت بگویید لنز ۸۵mm. لنز ۸۵mm با بدنه DX ( سنسورAPS-C)  و لنز  ۱۳۵mm با بدنه FX( سنسور فول فریم).  به عبارت دقیق تر، لنز ۵۰mm نرمال یک لنز خوب برای عکاسی پرتره است.

 

 

برای عکاسی از مجالس عروسی چه لنزی مناسب است؟

 

عکاسی عروسی، نیاز به تجهیزات کامل دارد. شما باید آماده باشید که در آن واحد، از دو لنز استفاده کنید. دو لنز؟ بله، اولین لنز، یک لنز پرتره است ( ۵۰ یا ۸۵mm) برای عکاسی از عروس و داماد، و لنز دوم که به شما امکان دهد بتوانید از اطراف ایشان، عکس های خوبی بگیرید، پس بهتر است از یک لنز سریع استفاده کنید، چرا که این لنزها در شرایط نوری کم (سالن عروسی و یا خانه ) و با دیافراگم گسترده ای که برایتان فراهم می کنند، محدوده بیشتری را به شما می بخشند تا از فضا بهترین استفاده را ببرید.

 

 

ورزش و لنز عکاسی ورزشی

 

ورزش و شرایط استادیوم  ها و باشگاه های ورزشی، به نحوی است که حرکت و تلاش در آن موج می زند و شما در عکاسی ورزشی بایستی این حرکت را به نحوی شایسته به تصویر بکشید. غیر از تکنیک هایی همچون فریز کردن  و یا استفاده از  مقادیر  بالای ISO، لنزهای سریع در محدوده تله می تواند کمک شایانی به شما نماید.

 

 

انتخاب لنز برای عکاسی از مناظر و چشم اندازها

 

عکاسی منظره به طیف خاصی از عکاسی پرتره و یا حیات وحش محدود نمی شود. انگار که بخواهید دوربین تان را رو به سمت خدا زوم کنید. گاهی نیاز است با زاویه باز عکس بگیرید و گاهی فاصله دور برایتان اهمیت خواهد داشت. به این ترتیب می توانید از لنزهای Fish-Eye، واید و تله فوتو استفاده نمایید. استفاده از لنز واید نرمال ۲۴-۷۰mm و یا لنز  ۷۰-۲۰۰mm و یا در نهایت استفاده از لنز ۱۸-۲۰۰mm امکانات فوق العاده ای را در اختیارتان قرار می دهد. آنچه شما در عکاسی مناظر نیاز دارید کنتراست  و وضوح بالا می باشد.

 

 

برگزیدن لنز برای عکاسی از حیات وحش

 

لنزهای بلند باب میل عکاسان حیات وحش است. عکاسی حیات وحش به لنزهای تله فوتو فوق سریع نیاز دارد. زوم  به شما اجازه می دهد تا فاصله ای امن با حیوانات داشته باشید. لنزهای ۷۰ تا ۳۰۰mm انتخاب معقول و مناسبی برای عکاسی از حیات وحش است، اما شما می توانید از تنوع موجود در زوم تله های موجود مثل  Nikkor 800mm f/5.6  که اخیرا وارد بازار شده است، نیز حظ وافر ببرید.

 

 

لنزهای عکاسی ماکرو

 

لنزهای عکاسی ماکرو به شما این امکان را می دهند که به جزئیات نهفته در یک کل دقت کنید. این امر مستلزم ویژگی اعوجاج بسیار عالی است. فوکوس نیز باید در  کوتاهترین فاصله صورت گیرد. لنزهای ماکرو همچنین عمق میدانی را که شما خواهان آن هستید، برایتان فراهم می سازند. یکی از محاسن لنزهای ماکرو در این است که شما نیاز نیست که دنبال یک نام و یا شماره خاص باشید. به فروشنده بگویید که ” لنز ماکرو می خواهم” خودش می داند که چه لنزی را به شما معرفی کند. حتی اگر در سایت های اینترنتی فروش لنز هم بخواهید غور کنید کافی است عبارت ” لنزهای ماکرو” را جستجو کنید.

 

 

اگر به عکاسی ماکرو علاقه مند هستید، راه ارزان تر و راحت تر دیگری نیز وجود دارد. یک حلقه معکوس بخرید و با استفاده از تکنیک لنز معکوس، زندگی را در ابعاد ۱:۱ دنبال کنید. اما اگر یکی از عکاسان حرفه ای ماکرو هستید،با بهره گیری از لنز ماکرو در محدوده ۵۰ تا ۲۰۰mm و یک فاصله کانونی ثابت عکسهای ماکروی هنرمندانه ای بگیرید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ جمعه 19 فروردين 1392برچسب:, توسط سیبادو