سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

در شرایطی که برخی از کارهایی که با چاپ سه‌بعدی انجام می‌شود، واقعا درخشان و برجسته هستند، بعضی از کارها واقعا بیهوده به نظر می‌رسند.

به خصوص اگر نظر بگیرید بعضی از چیزهایی را که علاقه‌مندان با دستگاه‌های گران‌قیمت چاپ سه‌بعدی می‌سازند، می‌توان با شیوه‌های سنتی، سریع‌تر و ارزان‌تر و باکیفیت‌تر تولید کرد.

در همین رابطه، چند وقتی است که یک قلم سه‌بعدی به نام ۳Doodler سر و صدای زیادی به پا کرده است. این قلم را گروهی از سازندگان اسباب‌بازی ساخته‌اند.

وقتی دکمه این قلم را بزنید، پلاستیک مایعی از قلم بیرون می‌زند که به سرعت سفت می‌شود. بنابراین با این قلم می‌شود حجم‌های سه‌بعدی خیلی زیبایی درست کرد.

با ۷۵ دلار می‌شود این قلم را تهیه کرد، پلاستیک موسوم به ABS/PLA آن را هم به سادگی در بازار بسیاری از نقاط دنیا، می‌توان تهیه کرد.

دو مؤسس شرکتی که این قلم را تولید می‌کند، پیتر دیلورث و مکس باگ هستند، اولی در MIT کار می‌کرد و دومی در آسیا در شرکت WowWee مشغول بود. این دو برای پیگیری ایده‌های شخصی‌شان، کار را که داشتند رها کردند، ۳Doodler نخستین محصول آنهاست.

با این قلم می‌شود بسیار ساده و ارزان و بدون نیاز به پرینترهای سه‌بعدی گران‌قیمت یا دانشی از برنامه‌نویسی CAD، حجم‌های خوبی ساخت.

کاربردهای این قلم بسیار زیاد است:

- با ۳Doodler می‌شود، انواع مدل‌ها و شکل‌های سه‌‌بعدی درست کرد.

- یا در جواهرسازی و ساخت کاردستی و گل‌سازی از آن بهره برد.

قلم سه‌بعدی به نام 3Doodler

- با این قلم می‌توانید کیس‌های موبایل یا لپ‌تاپ یا قلم‌های خود را تزئین کنید و تغییر بدهید و به نوعی آنه را شخصی‌سازی کنید.

- می‌توانید به سادگی حجم‌های هنری بسازید.

قلم سه‌بعدی به نام 3Doodler

سایت‌های آنلاین زیادی هستند که در آنها می‌شود کاردستی‌ها و مجسمه‌ها را به صورت آنلاین فروخت. حالا تصور کنید که با داشتن این قلم، یک آدم هنرمند چه کارهایی که نمی‌تواند بکند! در واقع همه حجم‌هایی که قبلا با سیم به سختی ساخته می‌شد، الان در کسری از آن زمان، قابل ساختن هستند.

مسلم است که قلم سه‌بعدی جای پرینترهای سه‌بعدی را نمی‌گیرد، اما می‌تواند در کاربری‌های شخصی و هنری در بسیاری موارد، جایگزینی خوب باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ پنج شنبه 15 فروردين 1392برچسب:, توسط سیبادو