سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو
اوباما به مناسبت نوروز ۹۲ پيام ويدئويي داد
درود، همزمان با گردهم آمدن خانواده‌ها برای جشن نوروز، مي‌خواهم بهترین آرزوهایم را به مناسبت فرارسیدن بهار و سال نو ابراز کنم. در سراسر جهان و اینجا در ایالات متحده، شما دور سفره نوروز جمع شده اید تا شکرگزار وجود عزیزانتان باشید، به نعمت‌ها بیاندیشید و به همه فرصت‌هاي فصل نو خوش آمد بگویید. همانگونه که من هرسال به عنوان رئیس جمهور انجام داده ام، مي‌خواهم از این فرصت برای گفتگوی مستقیم با مردم و رهبران ایران استفاده کنم. از زمان آغاز دوره ریاست جمهوری من، فرصتی را به دولت ایران ارائه داده‌ام – درصورت عمل به مسئولیت‌هاي بین المللی اش، در این صورت فرصتی برای ایجاد روابط تازه میان دو کشور ما امکان پذیر است، و ایران مي‌تواند به جایگاه واقعی اش در میان جامعه کشورها بازگردد.

من درباره دشواری بودن غلبه یافتن بر دهه‌ها بی اعتمادی توهم ندارم. حل اختلاف‌هاي زیادی که میان ایالات متحده و ایران وجود دارد نیازمند تلاش‌هاي جدی و متدوام است. این شامل نگرانی‌هاي جدی و درحال رشد جهان درباره برنامه هسته‌اي ایران مي‌باشد که صلح و امنیت منطقه و فراتر از آن را تهدید مي‌کند. رهبران ایران مي‌گویند برنامه هسته‌اي آنها برای تحقیقات پزشکی و تولید برق است. اما تاکنون نتوانسته‌اند جامعه جهانی را متقاعد کنند که برنامه هسته ایشان صرفا مقاصد صلح آمیز دارد. برای همین جهان در عزمش برای حل این موضوع متحد است و دلیلی که اکنون ایران اینگونه منزوی شده است. مردم ایران بهای زیاد و غیرلازمی برای عدم تمایل رهبران ایران برای رسیدگی به این مسئله پرداخته اند.

همانگونه که من همیشه گفته ام، ایالات متحده ترجیح مي‌دهد این مسئله را به طور صلح آمیز و دیپلماتیک حل کند. اگر واقعا آنگونه که رهبران ایران مي‌گویند – برنامه هسته ایشان مقاصد صلح آمیز دارد – در این صورت اساسی برای راه حل عملی وجود دارد، این یک راه حلی است که به ایران دسترسی به انرژی صلح آمیز هسته‌اي را مي‌دهد و همزمان برای همیشه پاسخگوی پرسش‌هاي جدی جامعه جهانی درمورد ماهیت واقعی برنامه هسته‌اي ایران است. ایالات متحده درکنار سایر اعضای جامعه جهانی آماده است به اینگونه راه حل دست یابد. اکنون زمان آن است که دولت ایران برای کاستن تنش گامهای جدی و با معنی بردارد و در جهت توافقی پایدار و درازمدت در زمینه برنامه هسته‌اي حرکت کند.

یافتن راه حل کاری آسان نخواهد بود. اما اگر بتوانیم، مردم ایران مي‌توانند مزایای مبادلات بازرگانی بیشتر و روابط با کشورهای دیگر ازجمله ایالات متحده را ببینند. در حالیکه اگر دولت ایران همچنان حرکت در مسیر فعلی را ادامه دهد، تنها ایران را منزوی تر خواهد کرد. این انتخابی است که اکنون پیش روی رهبران ایران است. من امیدوارم آنها راه بهتر را انتخاب کنند – به خاطر مردم ایران و به خاطر جهان. زیرا دلیل خوبی وجود ندارد که مردم ایران از فرصت هایی که مردم کشورهای دیگر استفاده مي‌کنند محروم باشند، همانگونه که ایرانیان شایسته برخورداری از آزادی‌هایی هستند که مردم همه جا از آن برخوردار هستند.

انزوای ایران برای جهان هم خوب نیست. همانگونه که پدران و اجداد شما در طول تاریخ دنیای علم و هنر را غنی کرده اند، همه کشورها از استعداد و خلاقیت مردم ایران بهره خواهند برد، به ویژه جوانان شما. هر روزی که ارتباط شما با ما قطع است روزی است که ما با هم کار نمی کنیم، باهم نمی سازیم، نوآوری نمی‌کنیم – و فرصت ساختن آینده‌اي پر از صلح و کامیابی که در قلب این جشن است را نداریم. در این ایام نوروز همزمان با جمع شدن خانواده و دوستان در این نوروز بسیاری از شما به حافظ روی خواهید کرد که نوشت: «درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد، نهال دشمنی برکن که رنج بی شمار آرد»

همزمان با آغاز بهاری تازه، من همچنان امیدوارم که دو کشور ما بتوانند از تنش را پشت سر گذاشته و فراتر روند و من همچنان به تلاشم برای رسیدن به آغازی نو میان کشورهایمان ادامه خواهم داد که حاصلش دوستی و صلح میان دو کشورمان باشد. سپاسگزارم و عید شما مبارک!
 


 

 

 
 

 


 

 
 
 
ص
۱۳۹۱-۱۲-۲۹ ۰۰:۱۸:۵۰
 
چه آدم خوبیه اگه همه اینا رو راست گفته باشه
 
 
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۲۹ ۰۰:۳۴:۵۷
 
دست چدني زير پوشش مخملي!

اگه راست ميگي تحريم ها رو بردار.
 
ایران
۱۳۹۱-۱۲-۲۹ ۰۶:۴۴:۵۴
....امیدوارم با درایت بتونن این پیام دوستی رو با دوستی جواب بدن که ایرانم به جامعه ی جهانی برگرده ..... (35494)
 
mehdi
۱۳۹۱-۱۲-۲۹ ۱۰:۱۵:۴۳
چرا منفی می دین؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خو راست می گه!!
اگه حدفش درست باشه باید تحریم ها رو بر داره!
مگه همه چی بحرفه! (35513)
 
 
۱۳۹۱-۱۲-۲۹ ۱۱:۱۸:۲۱
پنجاه و هشت نفر به برداشتن تحریم منفی دادند.این نشون میده که چه جور آدمایی هستید.ایرانی هستید؟یا از افغانستان اومدید اینجا کشورمون رو صاحب شدید.چه کسی به بد بختی ملتش رای میده.دلم برا ایران و ایرانی میسوزه (35522)
 
 
karim
۱۳۹۱-۱۲-۲۹ ۰۲:۰۶:۲۹
 
با سلام/ آقای اوباما حرفهای خو بی زده اگر ایشون واقعا"میخواد مشکلات بین دو کشور به گونه هی حل بشه که منافع هر دو کشور هم تامین بشه خوب باید هر دو کشور به صورت گام به گام در عمل نشون بدن.
 
 
 
۱۳۹۱-۱۲-۲۹ ۰۲:۴۵:۰۶
 
به امید برقراری صلح و دوستی در سراسر جهان...
 
 
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۲۹ ۰۹:۱۲:۳۳
 
برام مهم نیست چند تا منفی یا مثبت بخوره ولی
اولا : کسی منتظر پیام نوروزی شما نیست آقای اوباما ! نه شما فرهنگ نوروزی داری نه جامعه آمریکا شما نماینده جامعه ای نیستی که دارای آیین نوروزی باشه پس لطفا خموش !
دوما: با علم به اینکه در نهایت مردم ایران هستند که زیر بار تحریمهای اقتصادی فلج میشن اون تحریمها رو اعمال کردین و هدف شما در نهایت شوراندن مردم علیه حاکمیت بود تا به اهداف خودتون برسین گرچه من به شخصه شورش یا آرامش برام فرقی نداره مهم مردم ایران بودن که شما نادیده گرفتین
پس لازم نیست به ایرانیان پیام تبریک نوروزی بدی . عیسی به دین خود موسی به دین خود.
به قول خاله قزی تبریک پیشکش شما جیب ما رو نزن ...
 
 
 
۱۳۹۱-۱۲-۲۹ ۰۹:۱۶:۵۳
 
همچنان از موضع بالاتر حرف می زنند ، و گویا نه اسرائیل سلاح هسته ای دارد و نه تاکنون چیزی از اتهامات علیه ایران را کاهش داده اند ، در همین پیام هنوز از روی اتهام دارد حرف می زند و انگار او مدیر جهان است................
 
 
hasan
۱۳۹۱-۱۲-۲۹ ۱۰:۳۰:۵۹
 
شما جیب ما رو نزن تبریک عید پیشکش
 
 
 
۱۳۹۱-۱۲-۲۹ ۱۱:۰۲:۴۵
 
گرداب شیطان
 
 
مرداس کبیر
United States
۱۳۹۱-۱۲-۲۹ ۱۲:۱۴:۱۲
 
تو که خوب می دانی فشار تحریم ها روی مردم است ، و نه دولت
پس چرا با این پیام ظاهر سازی می کنی !!!

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ سه شنبه 29 اسفند 1391برچسب:, توسط سیبادو