ما را حمایت کنید
 
سیبادو

به گزارش sebado  ، سایت رادیو دیروز نوشت: رادیو فردا در اقدامی مضحک از بیان چند جمله یک زن رقاص، به این نتیجه رسید که تمام مشکلات بین ایران و اسرائیل قابل حل شدن است.

این رقاصه که در سازمان ملل ملل! به اجرای رقص پرداخته در حین رقصیدن ابراز امیدواری کرده که مشکلات ایران و اسرائیل قابل حل است و رادیو فردایی ها هم ظاهراً چمدان های خود را بسته و به برگشتن به ایران امیدوار شدند! به گوشه ای از گزارش رادیو فردا توجه فرمایید:

«ریتا» خواننده مشهور جهانی زاده ایران که در اسرائیل زندگی می کند، از طریق خواندن ترانه های فارسی در سازمان ملل متحد، خواهان تجدید دوستی های دیرینه میان ملت های ایران و اسرائیل شد. ریتا با اجرای کنسرتی پرشور در سازمان ملل، و ضمن خواندن ترانه های فارسی، تاکید کرد که ملت های اسرائیل و ایران خصومتی با یکدیگر ندارند و نزاع سیاسی بر سر برنامه هسته ای ایران، نباید مناسبات چند هزار ساله میان یهودیان و ملت ایران را که همیشه روابطی دوستانه بوده است، خدشه دار کند.

همین چند جمله بی محتوا و بدون سند که این رقاصه اعلام نموده کافی بوده تا رادیو فردا نتیجه هایی از سر شور و احساس بگیرد:

رون پروس اور، به «جروزالم پست» گفت: هدف از کنسرت ریتا این بود که از طریق موسیقی به ایرانیان بگوییم ما دشمن شما نیستیم و هنگامی که شما از نابودی اسرائیل سخن می گویید، ما ندای دوستی و صلح سر می دهیم. این پیام ماست و اطمینان دارم آن دسته از ایرانیانی که صدای ریتا را شنیده اند، دیدگاه خود را نسبت به اسرائیل تغییر خواهند داد.

وی ابراز امیدواری کرد که ترانه های ریتا در قلب سران و شهروندان ایرانی اثر نماید. پیش از سفیر اسرائیل، دبیرکل سازمان ملل ریتا را «سفیر فرهنگی» نامید و ابراز امیدواری کرد که کنسرت او موجب نزدیک کردن ملت ها شود.

به نوشته هاآرتص، سفیر اسرائیل در سازمان ملل که مبتکر این رویداد تاریخی بود، توانسته بود بسیار زود نظر موافق دبیرکل سازمان ملل و نیز رئیس نوبتی مجمع عمومی را برای برگزاری این رویداد جلب کند.

رادیو فردا در این باره استدلال کرد: ریتا با رقص، ضمن بازی هنرمندانه و ظریفی با لحن صدا و ضمن انگلیسی که لهجه اسرائیلی و فارسی از آن به خوبی شنیده می شد، از دوران کودکی خود در ایران و بزرگ شدن در یک خانواده یهودی ایرانی در اسرائیل سخن گفت و خاطراتی از خانواده را بیان کرد و ابراز امیدواری کرد که ترانه هایش پلی باشند که اسرائیل و ایران را به هم نزدیک نمایند.

روزنامه هاآرتص اسرائیل هم نوشت: شبی فراموش نشدنی و همانند یک رویا، بویژه برای اسرائیل بود و قدیمی ترین سفیران سازمان ملل نیز می گفتند که چنین رویدادی را در عمر فعالیت های خود در این نهاد به یاد ندارند. او توانست این برنامه را به لذتی شیرین برای حضار مبدل کند و بسیاری از حاضران به هنگام ترک تالار شدیداً به وجد آمده بودند.

روزنامه چپگرای اسرائیلی هاآرتص نیز درباره کنسرت ریتا نوشت: آنهایی که در تالار اجتماعات مجمع عمومی سازمان ملل متحد گرد آمدند تا هنرنمایی این دیوای اسرائیلی زاده ایران را نگاه کنند، شاید احساس می کردند که یا آمدن مسیح موعود نزدیک شده و یا آنکه جهان همانند فیلمهای عملیات سوپرمن وضعی شگرف و بسیار عجیب پیدا کرده است زیرا ریتا در این مجمع، با اجرای ترانه های فارسی و عبری، صدها دیپلمات خارجی و میهمانان بسیاری را به رقص و پایکوبی و لذتی مشترک کشاند و نمایندگان سیاسی دهها کشور جهان، با کف زدن های پرشور و ممتد، فریاد زنده باد سر دادند.

چشمان کور و مغرض رادیو فردا که غیر از رقص و حرکات غیر انسانی چیز دیگری را نمی بیند، بهتر است ابتدا این نسخه را برای رفع تحریم و حصر چندین ساله غزه و نجات جان کودکان بی‌گناهی که در آتش غضب این سبع های اسرائیلی می سوزند امتحان کند و اگر پاسخ امیدوارکننده بود، آنگاه برای ایران نسخه ای مشابه بپیچد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ سه شنبه 29 اسفند 1391برچسب:, توسط سیبادو