سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

ساخت سلاح جدید با قابلیت شلیک صاعقه هدایتگر لیزر!


تیمی از دانشمندان و مهندسان مرکز تحقیق و توسعه پیکاتینی آرسنال ارتش آمریکا در حال تولید دستگاهی هستند که به پرتاب صاعقه رعد و برق در کنار پرتو لیزر برای انهدام هدف می‌پردازد.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ در «کانال پلاسمای القا شده با لیزر(LIPC)» از صاعقه برای پرتاب پرتو لیزر استفاده شده و می‌توان آن را برای منهدم کردن هر چیز با قابلیت رسانای الکتریسیته بهتر از هوا یا زمینه اطراف آن و برای مثال مهمات منفجر نشده، بکار برد.

این سلاح با چند اصل ابتدایی فیزیک کار کرده و از یک لیزر برای حک کردن بر روی یک مسیر الکترومغناطیسی از میان هوایی استفاده می‌کند که با یک پرتو ولتاژ بالا مطابقت دارد. با ساخت این مسیر و برقراری لیزر می‌توان هدف را نابود کرد.

در این دستگاه، یک پالس لیزر بسیار شدید با دوره بسیار کوتاه دقیقا از عدسی‌های شبیه به هوا استفاده شده که در آن هوای مجاور به متمرکز کردن پرتو پرداخته و آن را خوب و در کنار هم نگه می‌دارد. در صورت قدرتمند بودن به حد کافی این پالس، یک میدان الکترومغناطیسی در اطراف‌ لیزر تولید شده که بقدری قدرتمند است که الکترونها را از مولکولهای هوا بیرون می‌کشد و اساس یک کانال پلاسما در میان هوا را می‌سازد.

از آنجایی‌که هوا از ذرات خنثی ساخته شده که مانند عایق عمل می‌کنند و کانال پلاسما یک رسانای خوب است، مسیر پرتو لیزر مانند یک رشته می‌شود.

به عبارت دیگر، درست همانطور که رعد و برق از ابر به زمین از یک مسیر دارای کمترین مقاومت به زمین برخورد می‌کند، یک جریان ولتاژ بالا راه خود را از این رشته بجای خم شدن غیرمنتظره از میان هوا پیدا می‌کند. به عبارت دیگر، لیزر تنها مسیر دارای کمترین مقاومت را میان منبع نیرو و هدف ایجاد می‌کند. ترتیب آن به این شکل خواهد بود: لیزر، رعد و برق، هدف.

مطمئنا LIPC نیازمند نرم‌افزارهای زیادی مانند یک لیزر دارای پالسهای بسیار کوچک و یک منبع نیرو برای ارائه لیزر و صاعقه است. به عبارت دیگر این ایده خیلی کاربردی نبوده و مانند بسیاری از سلاحهای لیزری دیگر با گلوله که از مسیر مستقیم برخوردار بوده، عمر مفید آن‌ها طولانی‌تر، انتقالشان ساده‌تر و بسیار ارزانتر هستند، قابل مقایسه نیستند.




برچسب‌ها: فیزیک, الکترومغناطیس


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ 29 اسفند 1391برچسب:, توسط سیبادو